مدیر مدرسه فاطمه الزهرا(س) کلاله گفت: با توجه به فعالیت غرب جهت ترویج بی بند و باری در جهان، باید اصالت رفتاری را در سیره معصومین(علیهم السلام) جستجو کرد که جهان نیاز مبرمی به معرفی الگوی انسانی دارد.

جهانِ امروز نیاز مبرم به معرفی الگوی انسانی دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ در دهه کرامت و میلاد امام رضا(علیه السلام)، خانم ام البنین سادات میرعرب طی گفت و گویی با خبرگزاری کوثر از گلستان، با تشریح معنای کرامت بیان کرد: دهه کرامت تجلی عالی ترین و ناب ترین ارتباط عاطفی و وفاداری یک خواهر نسبت به برادرش است، این علاقمندی مظهر ایثار و عشق و وفا خواهری مهربان نسبت به امام، ولی امر و برادر است.

وی با بیان اینکه توجه به اینگونه ایام، حرکتی معنوی و اخلاقی در بین افراد و جامعه ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: با توجه به سیره امام رضا(علیه السلام) و مهاجرت ایشان به خراسان، پذیرفتن ولایتعهدی و مناظرات محکم ایشان در مقابل دشمن و... ، فعالیت ها و سیره ایشان راهنمایی قوی برای مسئولان کشورهای جهان اسلام است.

مدیر مدرسه فاطمه الزهرا(س) کلاله توضیح داد: مسئولان کشورهای جهان اسلام، جهت دفاع از حق و اجرای احکام اسلام و قرآن با تمام قوا مقاومت کرده و اجازه ندهند دشمنان اسلام و شریعت با دسیسه و فریب به مقصودشان برسند.

میرعرب، همچنین با اشاره به نامگذاری روز ولادت حضرت معصومه(علیها السلام) به روز دختر، گفت: به حق، حضرت می توانند الگویی نمونه برای دختران امروز جهان باشند زیرا صفات و ویژگی های ایشان، الگو و راه نجات دختران امروز از پرتگاه های اخلاقی و اجتماعی و ... است.

وی اضافه کرد: حجب و حیا، پاکدامنی و ایمان حضرت معصومه(علیهاالسلام)، از ویژگی هایی است که هر بانویی با هر دین و مذهبی به آن نیاز دارد؛ از این رو، برای کسب فیوضات و رستگاری، باید به الگوهایی همچون حضرت زهرا و حضرت معصومه(سلام الله علیهما) تاسی کرد.

استاد حوزه اضافه کرد: مهم ترین راه برای مصون نگه داشتن نسل جوان از هرگونه انحراف فکری-رفتاری، تاسی جستن از اهل بیت(علیهم السلام) است اما لازمه معرفی الگو، شناساندن ایشان به جوانان است.

میرعرب ادامه داد: با توجه به فعالیت غرب جهت ترویج بی بند و باری در جهان، باید اصالت رفتاری را در سیره معصومین(علیهم السلام) جستجو کرد که جهان نیاز مبرمی به معرفی الگوی انسانی دارد.

وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه و آسیب های بیماری کرونا توصیه کرد: در این ایام با توجه به تعطیلی کلاس های آموزشی و جهت ارتقاء معرفت افراد، باید از فضای مجازی جهت دستیابی به مقصود بهره جست زیرا این ابزارِ ارتباطی، جایگاه مهمی را در زندگی جوانان پیدا کرده است و تاثیر شگرفی در ابعاد فردی-اجتماعی و شکل دهی شخصیت آنان دارد.

وی همچنین تاکید کرد: باید به دنبال گره گشایی از کار آسیب دیدگان و درماندگان باشیم و این گره گشایی در پرتو آموزه های ائمه اطهار(علیهم السلام)، کامل خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار