یک کارشناس مسائل دینی گفت: برای مصونیت و ارزشمند بودن زن است که تا این اندازه در دین اسلام به حجاب و عفت زن تاکید شده است. متاسفانه در جامعه امروز این موضوع را به درستی مطرح نمی‌کنند. عفت و حیا مخصوص زن و مرد است.

حجاب و عفاف در دیدگاه یک کارشناس مسائل دینی

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا فوادیان در گفت‌وگو با ایسنا با گرامی داشت روز عفاف و حجاب که در تقویم ۲۱ تیرماه به این عنوان نام گذاری شده است اظهار کرد: حجاب و عفاف مخصوص بانوان نیست مردها هم باید عفیف باشند آیا یک مرد می‌تواند بدون حجاب وارد عرصه اجتماع شود؟ آن مقداری که لازم است مرد هم باید حجاب و عفت داشته باشد.اما زن به خاطر ارزش، جایگاه و اهمیتی که خداوند به او داده است باید میزان و نحوه پوشش بیشتری از عفت و حجاب را نسبت به مردان رعایت کند آن هم به دلیل عزت و ارزشمندی بیشتر برای بانوان است.

این کارشناس اخلاق یادآور شد: خداوند زن و مرد با یک ویژگی آفریده است و احکام خلقت هر کدام متفاوت است پس نباید این نگاه را به تبعیض بین زن و مرد تعبیر کنیم. اگر خداوند به مردان می‌گوید به نامحرم نگاه نکنید به بانوان هم سفارش شده که عفت در کلام و رفتار داشته باشند. از آنجایی که زن بیشتر در معرض خطر است دستور عفاف و حجاب به صورت ویژه‌تری برای بانوان مطرح شده است.

فوادیان خاطرنشان کرد: حضرت مهدی (عج) در دعایی که برای بانوان دارند می فرمایند: «وَ عَلَی النِّسَاءِ بِالْحَیَاءِ وَ الْعِفَّة؛ بر زنان شرم و عفت عنایت کن.»حیا و عفت برای یک جامعه متعالی و یک خانواده متعال از ناحیه زن ضروری است.

وی گفت: دو آفت آخرالزمانی ویژه بانوان است و آن این است که اگر یک خانم عفت و حیا را رعایت نکند جامعه آسیب بیشتری می‌بیند. رعایت این دو اصل از سوی بانوان ضروری‌تر است چرا که آنها در مراحل تربیتی اجتماع و خانواده نقش کلیدی‌تری دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار