مدیر جهادکشاورزی آزادشهر و فرماندار کلاله در شرق استان گلستان خسارت سیل هفته گذشته این شهرستان‌ها در بخش‌های کشاورزی و مسکن را اعلام کردند.

اعلام خسارت سیل در آزادشهر و کلاله

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مدیر جهادکشاورزی آزادشهر گفت که بارش های اخیر به ۱۶۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد خسارت وارد کرد که ارزش ریالی این خسارت‌ها حدود ۲۸ میلیارد و پانصد میلیون ریال است.

حسین ممشلی افزود: این بارش شدید همچنین به ۳۵ واحد دامداری سنتی آزادشهر تا ۲۰ درصد، به ۲ دهنه پل تا ۶۰ درصد و به ۳۰ کیلومتر از کانال های آبیاری و زهکشی این شهرستان هم تا ۵۰ درصد خسارت وارد کرد.

وی بابیان سیل خیز بودن این شهرستان افزود: باوجود توصیه برای بیمه محصولات زراعی و باغی، کشاورزان این شهرستان توجهی به این موضوع نکرده و رغبتی برای آن ندارند.

شهرستان آزادشهر حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

فرماندار کلاله هم گفت: بارندگی شدید و جریان یافتن سیل اواخر هفته گذشته ۵۱۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریال به بخش‌های مختلف این شهرستان خسارت زد.

علی‌اصغر بیانی اظهارداشت: بیشترین خسارت این بارندگی با ۲۴۵ میلیارد ریال مربوط به راه‌های ارتباطی و معابر بود به طوری که در این مدت به ۹۱ کیلومتر راه و ۸۲ پل و ابنیه فنی در این شهرستان خسارت وارد شد.

وی افزود: همچنین ۵۵۰ هکتار از زمین‌های زیر کشت محصولات زراعی و باغی خسارت دیده و تعدادی دام تلف شدند که ارزش ریالی آن بیش از ۱۳۶ میلیارد ریال است.

فرماندار کلاله با اشاره به خسارت سیل به شهرهای کلاله و فراقی گفت: با توجه به جاری شدن رواناب و سیلاب، اماکن مسکونی، زیرسازی معابر و ابنیه فنی این ۲ شهر ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت دیدند.

بیانی افزود: همچنین بر اساس اعلام بنیاد مسکن ۱۷۰ واحد مسکونی در کلاله ۳۰ میلیارد ریال خسارت دیده که بخشی از آنها نیازمند تخریب و بازسازی دارد.

وی ادامه داد: از مجموع خسارت سیل، ۶ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال مربوط به آب و فاضلاب شامل تاسیسات آب، خط انتقال، چشمه‌ و انشعابات خانگی بوده و ۴۵۰ میلیون ریال از خسارت نیز در حوزه آموزش و پرورش کلاله گزارش شده است.

بارش‌های شدید و رگباری باران که از عصر چهارشنبه از نواحی غربی گلستان آغاز شده و از صبح پنجشنبه به نواحی شرقی استان رسید، سبب آبگرفتگی معابر شهری و واحدهای مسکونی در برخی مناطق شهری و روستایی بویژه در شهرستان‌های آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه و وارد کردن خسارت به تاسیسات شهری، برخی راه‌های ارتباطی و بخش کشاورزی این منطقه شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار