نماینده مردم گرگان در مجلس، معتقد است کنکور باید زمانی برگزار شود که امکان برگزاری آن با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی وجود داشته باشد.

سازمان سنجش ماه ها فرصت داشت شرایط برگزاری کنکور در شرایط کرونا را فراهم کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رمضانعلی سنگ‌دوینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حاشیه های پیرامون برگزاری کنکور گفت: داوطلبان کنکور و خانواده آنها در روزهای اخیر دائماً با بنده و دیگر نمایندگان مجلس تماس گرفته و از برگزاری آزمون ابراز نگرانی کردند، بنده هم تلاش کردم تا حد امکان پاسخگو باشم اما نگرانی ناشی از سرایت بیماری کرونا به داوطلبان خانواده ها را دچار استرس  واضطراب کرده است چرا که در حال حاضر بخش زیادی از استان های کشور در وضعیت قرمز کرونا قرارداشتهر و برگزاری آزمون با این شرایط خطرناک است. 

نماینده مردم گرگان در مجلس با طرح این سوال که آیا پروتکل های بهداشتی مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهبود تهویه محل های برگزاری آزمون قابلیت اجرایی دارند؟ گفت: معتقدم امکان رعایت پروتکل های بهداشتی به صروت کامل وجود ندارد چرا که حدود ۲میلیون نفر در این آزمون ها شرکت می کنند. از طرفی هم اگر یکی از اعضای خانواده‌شان انها را همراهی کند، مجموعاً چهار میلیون نفر در محل‌هایی محدود تجمع خواهند کرد. این درحالی است که ستاد ملی کرونا تجمع بیش از 10 نفر را به دلیل افزایش ریسک ابتلا به بیماری کویید19 منوع کرده است. از طرفی در استان‌های جنوبی کشور مانند خوزستان دمای هوا بالای ۵۰ درجه است و امکان برگزاری آزمون در فضای باز برای حفظ فاصله اجتماعی و ایجاد تهویه مناسب آن هم در این بازه زمانی کوتاهی که تا روز برگزاری آزمون باقی مانده به هیچ عنوان وجود ندارد. 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در نشست تخصصی کمیسیون آموزش با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان و بهداشت و رئیس سازمان سنجش در صحن علنی مجلس از وزیر بهداشت سوال کردم که چه تضمینی برای حفظ سلامتی داوطلبان وجود دارد؟ چرا که اگر حتی یک درصد از این جمعیت هم به کرونامبتلا شوند فاجعه خواهد بود. بسیاری از خانواده ها با وجود چنین شرایطی مانع حضور فرزندان خود می شوند از طرفی هم برخی از داوطلبان دارای بیماری زمینه ای بوده و ابتلا به این بیماری برایشان خطر آفرین خواهد بود.

وی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان سنجش و وزارت علوم در خصوص برگزاری آزمون ها گفت: سازمان سنجش و وزارت علوم بیش از چهار ماه از زمان اعلام ورود ویروس کرونا به کشور در اوایل اسفند ماه فرصت داشتند که شرایط برگزاری آزمون های بزرگ را فراهم کنند که متاسفانه هیچ اقدامی در این مدت انجام ندادند. ما همواره مردم را به رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضروری در خیابانها  تشویق می‌کنیم. در همین راستا هم نماز عید قربان، نماز جمعه و نماز جماعت و دیگر مراسم های مذهبی و مدارس آموزشی را به دلیل تجمع و تراکم زیاد افراد تعطیل کردیم. حال با برگزاری آزمون تمامی این پروتکل ها نقض شده و سلامتی فرزندان به خطر می افتد.

 نماینده مردم گرگان در مجلس با بیان اینکه مافیای کنکور مانع به تعویق افتادن این آزمون ها می شود، تصریح کرد:کادر پرستاری در سخت ترین شرایط قرار داشته و بیش از ۵ ماه است که به مرخصی نرفته و در صورت افزایش موارد ابتلا به کرونا این عزیزان نیز با سختی دوچندان مواجه می شوند. از این رو  بنده وظیفه دارم به عنوان نماینده مردم از حقوق آنها دفاع کنم و از هیچ چیز هراس ندارم بنده به همراه برخی از نمایندگان معتقدیم کنکور باید به تعویق بیافتد.

وی با انتقاد از برخی اظهار نظرها در خصوص اینکه داوطلبان خواهان به تعویق افتادن کنکور درس نخوانده‌اند گفت: نباید به این جوانان نجیب که آینده سازان کشور هستند اتهامی بزنیم، در برخی از نظر سنجی ها بیش از 60 درصد شرکت کننده ها موافق تعویق کنکور بودند. چند در صد این افراد درس نخوانده اند؟  از این رو ما معتقدیم کنکور باید در زمانی برگزار شود که امکان برگزاری آزمون با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی وجود داشته باشد. در این بازه زمانی هم دمای هوا بهتر شده و هم می‌توانیم استرس داوطلبان و خانواده‌ها را کاهش دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار