فرزند شهید اندرزگو گفت: مردم ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲ بدون هیچ چشم داشتی با دشمنان جنگیدند و همسر شهید اندرزگو یکی از الگوهای دیار ۱۵ خرداد است.

هدف شهید اندرزگو و دیگر شهدا اطاعت از اسلام و ندای ولایت بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی اندرزگو فرزند شهید اندرزگو در همایش "بانوی مقاومت و پاسداشت صبر و ایستادگی حاجیه خانم سلسپور همسر روحانی شهید اندرزگو" که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین برگزار شد، گفت: شهید اندرزگو از همان سال ۴۲ از قیام ۱۵ خرداد مبارزات خود را شروع کرد و بعدها به امر مقام ولایت در چندین مجموعه گروه های مبارزاتی عضو شد. 

وی با بیان این که پدر بنده و دیگر عزیزان در کارهای مبارزاتی بسیار متعهد بودند، ادامه داد: رژیم پهلوی از دست شهید اندرزگو بسیار عاجز بود. زندگی مخفیانه پدر بنده از سال ۴۳ شروع شد و ایشان موسس و بنیانگذار جنگ های چیریکی بود.

فرزند شهید اندرزگو یادآور شد: قبل از انقلاب عده ای ادعای مبارزه داشتند اما انحراف آنها بعد  معلوم شد. در واقع به جای اینکه آنها با دشمنان جنگ داشته باشند با داخلی ها و مردم خودمان می جنگیدند و شهید اندرزگو این انحراف منافقین را شناسایی کرده بود و این موضوع را همان زمان به آیت الله خامنه ای در مشهد خبررسانی کردند.

وی اظهار کرد: هدف شهید اندرزگو و دیگر شهدا اطاعت از اسلام و ندای ولایت بود. پدر بنده و دوستانش تمام شرایط را برای دیگر مبارزین راحت می کردند.

حجت الاسلام اندرزگو افزود: مردم ورامین ریشه انقلابی مستحکم دارند و مردم ایران، شهر ورامین را همیشه به عنوان یک الگو نگاه می کنند. این مردم عزیز در ۱۵ خرداد سال ۴۲ بدون هیچ چشم داشتی با دشمنان جنگیدند.

وی با بیان این که مادر بنده و همسر شهید اندرزگو اهل روستای ایجدانک شهرستان ورامین می باشد، ادامه داد: همسر شهید اندرزگو یکی از الگو های دیار ۱۵ خرداد است.

وی تصریح کرد: شهید اندرزگو از مرزهای افغانستان و پاکستان سلاح های زیادی وارد کشور کرده و جهت مبارزه با دشمنان کشور حمل می کردند. در آن زمان خانواده بنده به خاطر فرار از ساواک در شهرهای تهران، قم، و یکی از روستای افغانستان زندگی می کردند. در واقع ما در وضعیت بسیار سختی زندگی کرده ایم و هدف همه ما پیروزی انقلاب بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات شهید اندرزگو در این کارهای مهم و خطیری که انجام می دادند، صبر و توکل به خدا بود. خانواده ما ۷ سال از پدرم خبری نداشتند.

وی ادامه داد: در اوایل شهریورماه ۵۷، شهید اندرزگو از خواب بیدار می شود و بر اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت صاحب الزمان(عج) سلام می دهند و غسل شهادت می کند و به همسر خود می گوید شاید دیگر همدیگر را نبینیم و وداع می کنند.

فرزند شهید اندرزگو بیان کرد: دستگیری شهید اندرزگو برای رژیم پهلوی بسیار مهم بود. دوران مبارزه ایشان بسیار عجیب بود و این عجیب بود را مدارک به نمایش می گذارند. ساواک ۱۵ سال به دنبال این شهید والامقام بود.

وی افزود: امروزه همراه بودن همسران مسئولان خیلی مهم است، همان طور که همسران شهدا نقش های مهمی را ایفا کرده اند.

وی گفت: شهید اندرزگو بارها گفته بود که من زنده به دست ساواک نمی رسم و ساواک در اوایل شهریورماه شهید اندرزگو را در تهران به رگبار می بند و این شهید عزیز تمام برگه های محرمانه خود را خونی می کند و می خورد و به درج رفیع شهادت می رسد.

حجت الاسلام سیدمهدی اندرزگو در پایان سخنان خاطرنشان کرد: امروزه استکبار با تمام توان وارد میدان شده است اما نمی دانند که جمهوری اسلامی ایران ۴۱ سال پیش با وجود گروه های مبارزاتی خودشان را برای پیروزی همیشگی آماده کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار