مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت الله تسخیری توسط طرف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور شخصیت های سیاسی، علمی، دینی و فرهنگی و تقریبی در حسینیه الزهرای این سازمان برگزار شد.

احیای تقریب به ادامه راه مرحوم آیت الله تسخیری نیاز دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، در این مراسم که صبح امروز سه شنبه 4 شهریور ماه برگزار شد شخصیت هایی همچون حجت الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات، نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین قمی نماینده دفتر مقام معظم رهبری،حجت الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی،علی جنتی وزیر سابق ارشاد، پورمحمدی وزیر سابق دادگستری، حجت الاسلام و المسلمین مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری، حداد عادل، آیت الله تسخیری عضو هیات علمی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و همچنین خانواده آن مرحوم در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم پس تلاوت قرآن و مداحی، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نماینده سابق مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت با تاکید بر این که دنیا فانی است و همه این دنیا را ترک می کنیم اما باید بدانیم خداوند ما را برای چه آفریده است اظهار کرد: در قیامت کاری از دست انسان ساخته نیست بنابراین باید تا فرصت داریم برای بهره گیری از نعمات دنیا و درست کردن پرونده اعمال تلاش کنیم.

وی با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله تسخیری گفت: این جلسات برای تذکر است.  سابقه آشنایی بنده با آیت الله تسخیری به 40 سال قبل بر می گردد. ایشان در تمام عرصه ها فعال بودند و شخصیت علمی شان در کنار بزرگانی شکل می گیرد که اثرگذار بودند. یک فقیه بود و تبحر زیادی داشت . مقالات عالمانه و فقهی زیادی می نوشت. در عالم سیاست انسان سیاست مداری بود اما هیچ حاشیه ای نداشت.

قاضی عسگر گفت: هر زمانی که بنده در عرصه بین الملل حضور پیدا می کردم شخصیت ایشان به قدری شناخته شده بود که همه حال ایشان را می پرسیدند. علاوه بر این که فقیه و سیاست مدار بودند نویسنده و سخنور و شاعر قوی نیز بودند. در رابطه با مکتب اهل بیت (ع) مدافع سر سخت، اما رئوف بودند. کسی را همچون آیت الله تسخیری نمی شناسم که در تمام صحنه ها حاضر باشد و نسبت به تشیع بالاترین استدلالها را بیان کند. همیشه برای توجیح، شخصیت طرف مقابل راحفظ می کرد و استدلالش را از طریق اندیشه و سخن درست بیان می کرد.

وی یادآور شد: آیت الله تسخیری نه تنها در اسلام، بلکه در گفت و گوی ادیان هم از پایه های محکم محسوب می شد و همواره با فرهنگ اهل بیت (ع) سخن می گفت و می توان به جرات گفت که ایشان پیرو شیوه و راه و روش انبیاء (ع) بود.

قاضی عسگر اظهار کرد: ایشان احیاگر مکتب تقریب بود و اگر می خواهیم تقریب را احیا کنیم و با آن در مقابل جبهه کفر و نفاق بایستیم باید راه ایشان را  ادامه بدهیم. حضور ایشان آثار و برکات زیادی در پی داشت. همیشه بی توقع بود و به دنبال خدمت. ساده زیست بود و به امام و انقلاب و رهبری علاقه فراوانی داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار