مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد با اشاره به تدوین اطلس قرآنی در گلستان، گفت: برای داشتن نقشه جامع و برنامه ریزی دقیق در حوزه قرآن باید اطلس قرآنی کامل و تعریف شده در استان داشته باشیم.

اطلس قرآنی در گلستان تدوین می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت‌الاسلام «نورالله ولی نژاد» در دیدار با جامعی معاون تعلیم و تربیت و حجت‌الاسلام شفیعی مدیر امور استانهای سازمان دارالقرآن الکریم کشور با بیان اینکه گلستان استان اقوام است، گفت: از ۲۴ قومیت کشور، ۱۶ قومیت در استان گلستان زندگی می‌کنند و تعامل و سازگاری خوبی بین آنها برقرار است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه اطلس قرآنی در گلستان ایجاد خواهد شد، افزود: برای داشتن نقشه جامع و برنامه ریزی دقیق در حوزه قرآنی باید اطلس قرآن کامل و تعریف شده در استان داشته باشیم.

 

وی اظهارداشت: برای هر ۱۰ هزار نفر در گلستان باید یک موسسه قرآنی داشته باشیم و برای رسیدن به این هدف به ۱۹۰ موسسه در استان نیاز است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: به ازای هر ۵ هزار نفر در گلستان یک خانه قرآنی نیاز است و با این حساب به ۳۸۰ خانه قرآن شهری و روستایی در استان نیاز داریم.

 

وی، جلسات قرآنی خانگی را سرمایه های معنوی جامعه دانست و گفت: برخی از استعدادهای قرآنی در همین جلسات خانگی رشد پیدا می‌کنند و شکوفا می شوند.

 

حجت‌الاسلام ولی نژاد افزود: ۳۰۰ روحانی در شهر و روستاهای استان مشغول فعالیت هستند و انشالله بتوانیم با همراهی آنان محلات را از منظر قرآنی ساختارمند کنیم.

 

حجت‌الاسلام شفیعی معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم نیز با اشاره به ضرورت و شیوه اجرایی طرح تربیت قرآنی نورالثقلین، گفت: ۸۰ هزار مسجد در کشور، تلاوت قرآن را به صورت شبانه روز پخش می‌کنند.

 

وی در خصوص ایجاد شبکه های قرآنی افزود: برای تحقق اهداف این نهضت پایدار، از ظرفیت فرهیختگان و بانیان قرآنی، سامانه های رسانه ای، فضای مجازی، کانونها، فعالیت های هنری استفاده می‌کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار