استمرار کاهش مبتلایان به کرونا، اختصاص ۶ هزار و ۵۰۰ سهمیه برای مقاوم‌سازی خانه‌های فرسوده، دستگیری اعضای جعل مدرک توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)، برگزاری هفته سوم مسابقات سوارکاری بندرترکمن و پرداخت ٣۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا از رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، استاندار گلستان با اشاره به کاهش میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا در این استان گفت که وضعیت شیوع این بیماری در سه شهرستان رامیان، کردکوی و بندرگز همچنان قرمز، گمیشان و مراوه‌تپه در وضعیت سفید و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد است.

هادی حق شناس اظهار داشت: در چند هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان به ۱۱۰ نفر رسیده بود اما در این هفته و با آغاز روند نزولی، تعداد بیماران بستری روزانه در مراکز درمانی استان به ۴۰ نفر کاهش یافت.

**

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که با جذب بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار جدید برای مقاوم‌سازی ۲ هزار و ۵۰۰ خانه فرسوده در مناطق روستایی و شهرهای دارای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت استان، سهمیه تخصیصی مقاوم‌سازی امسال گلستان به ۶ هزار و ۵۰۰ واحد افزایش یافت.

**

مدیرکل اداره اطلاعات گلستان از شناسایی و دستگیری اعضای شبکه بزرگ جعل مدرک تحصیلی در این استان شمالی و دیگر استانهای رابط خبر داد و گفت: با همکاری ادارات کل دیگر استانهای مرتبط با این شبکه جعل که ۱۲ استان از جمله تهران را شامل می‌شود، بزرگترین شبکه جعل مدرک تحصیلی و کلیه عناصر آن از هسته اصلی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا صادر کنندگان مدرک، شبکه دلالی و دریافت کنندگان شناسایی و مورد اقدام و ضربه اطلاعاتی قرار گرفتند.

**

بهره برداری از سه طرح تعاونی شامل شرکت تعاونی‌های تولید "روغن زردانه" و "پرورش ماهی طلایی" در گنبدکاووس و شرکت تعاونی "سپید تَن پرنیان" در گرگان که قرار بود روز پنجشنبه  بطور همزمان ازطریق ویدیو کنفرانس و با حضور رییس رییس جمهور افتتاح شود به زمان دیگری موکول شد.

**

استاندار گلستان گفت که با بهره‌برداری کامل از مجتمع میگوی ۱۰ هزار هکتاری شهرستان گمیشان، بیش از ۷ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در این مزارع ایجاد خواهد شد.

**

رییس پارک علم فناوری گلستان گفت: اشتغال ایجادشده به واسطه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان این استان از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با دوره ۱۲ ماهه سال گذشته ۴۴ درصد بیشتر شد.

مهدی غفاری اظهار داشت: میزان اشتغال ایجاده شده پارک علم و فناوری گلستان پارسال ۱۲۶ نفر بود که در پنج ماهه نخست امسال این تعداد به ۱۸۲ شغل جدید رسید.

**

ربابه غفارپور شیرجینی اهل استان گلستان و مادر شهیدان صمد و محمدعلی اسودی همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) به فرزندان شهیدش پیوست.

**

هفته سوم رقابت‌های اسبدوانی تابستانه بندرترکمن با رقابت ۴٧ رأس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در ۶ دور هزار و هزار و ۴۵۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان ساحلی استان گلستان برگزار شد.

**

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که اکنون ۳۸۸ طرح تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با پیشرفت فیزیکی متفاوت توسط سرمایه‌گذاران در دست ساخت است.

حجت‌الله خلیل‌زاده اظهار داشت: از مجموع طرح های در دست ساخت ۱۳۹ طرح در مرحله واگذاری زمین، ۴۲ مورد در مرحله نصب سوله، ۳۱ پروژه در دست دیوارکشی، ۲۲ طرح در مرحله نصب ماشین آلات و بقیه با دریافت زمین مورد نیاز مهیای شروع عملیات ساخت و ساز است.

**

رییس شورای حل اختلاف مرکز گلستان گفت: یک خانواده اهل گرگان که ۶ سال قبل فرزند خود را در درگیری خیابانی از دست داده بودند، در آستانه اجرای حکم قصاص قاتل را به حرمت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان بخشیدند.

**

مدیر پایگاه انتقال خون گنبدکاووس گفت که ۱۵۴ نفر از عزاداران حسینی شرق گلستان در سه روز آخر دهه اول محرم به پویش "نذر خون و پلاسما از تاسوعا تا اربعین" پیوستند.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷ هزار و ۶۹۰ نفر به این بیماری در استان مبتلا شدند.

**

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت که تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای جبران بخشی از خسارت وارده ناشی از شیوع کرونا به صاحبان مشاغل استان و کسب و کارهای متضرر پرداخت شده است.

**

۲۳ خانه ورزش روستایی در گلستان با اعتبار ٢میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با حضور معاون مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان، سرپرست فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی و مسوولان گلستان به صورت متمرکز در روستای کریم آباد گرگان افتتاح شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار