رئیس هیئت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس از مشخص شدن تکلیف برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب دفاع مقدس خبر داد.

تکلیف برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس مشخص شد/ گسترش بخش بین‌الملل و ارتباط با کارشناسان

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی ناظری، رئیس هیئت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در سال جاری خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در شهر یزد برگزار شود، اما اگر چنانچه شرایط به دلیل شیوع ویروس کرونا برای برگزاری نمایشگاه حضوری مساعد نبود، این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس ادامه داد: بنا داریم این نمایشگاه را همچون سال‌های گذشته برگزار کنیم. در حال حاضر نیز در صدد ایجاد زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی هستیم تا اگر امکان برگزاری نمایشگاه حضوری وجود نداشت، این فرصت برای ناشران فراهم باشد تا به صورت مجازی به ارائه آثار خود بپردازند. امیدواریم ارشاد نیز در این زمینه مساعدت داشته باشد.

وی همچنین در ادامه به امکانات نمایشگاه مجازی اشاره و اضافه کرد: فضای مجازی امکاناتی را پیش روی مخاطب می‌گذارد که ممکن است در نمایشگاه حضوری چندان وجود نداشته باشد؛ از همین رو برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با بهره بردن از این فضا به تقویت برخی از بخش‌ها مانند بخش بین‌الملل بپردازیم و ارتباطات و حضور کارشناسان در این زمینه را افزایش دهیم.

شیوع ویروس کرونا کسب و کار ناشران و کتابفروشان را همچون دیگر مشاغل، تحت تأثیر خود قرار داده است. صنعت نشر ایران که از ماه‌ها پیش به دلایل مختلف با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می‌کرد، حالا در مواجهه با کرونا با چشم تردید به آینده می‌نگرد. در این میان، وضعیت برای ناشرانی که به صورت تخصصی‌تر کار می‌کنند، دشوارتر است؛ از این رو در ماه‌های اخیر تلاش‌هایی در جهت بهبود شرایط ناشران و کم شدن خسارت‌ها صورت گرفته است که از جمله این موارد می‌توان به برگزاری طرح تابستانه کتاب و اقدامات فردی ناشران مانند راه انداختن فروش آنلاین اشاره کرد. به نظر می‌رسد برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی که هرساله برگزار می‌شدند، به صورت حضوری(در صورت امکان) یا مجازی می‌تواند تا حدودی بازکننده گره‌هایی باشد که کرونا بر این بخش‌ها تحمیل کرده است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار