مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در خصوص طرح رایگان شدن گاز برای خانوار‌های کم مصرف توضیحاتی را ارائه داد.

گاز خانوار‌های کم مصرف رایگان می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن منتظرتربتی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به شبکه گازرسانی کشور در آغاز فصل سرما در گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی برای شبکه گاز رسانی کشور انجام شده به طوری که ما در سال‌های گذشته در زمستان دچار افت فشار می‌شدیم، باتوجه به کریدور غرب کشور که هفته گذشته شاهد افتتاح آن بودیم  خطوط شش و نه سراسری شبکه گاز استان‌های سردسیر غربی از چند مسیر تامین می‌شود و عملا پایداری خوبی در شبکه گازسانی کشور ایجاد شده است.

او ادامه داد: باتوجه به زمستان سرد سال گذشته و سرمای شدید خوشبختانه قطع گاز در کشور گزارش نشد، به دلیل توسعه خطوط گاز در کشور زمستان امسال شبکه گاز  پایداری مطلوبی دارد .

طرح رایگان شدن گاز خانواده های کم مصرف در دستور کار هیئت دولت

معاون وزیر نفت در پاسخ به این سوال که آیا گاز خانوار‌های کم مصرف رایگان می‌شود یا خیر؟ گفت: خوشبختانه بعد از توسعه‌ شبکه‌ گازرسانی در کشور، روی بحث بهینه سازی کار می‌کنیم و اعتقاد ما براین است که اگر مصرف گاز بی رویه باشد مشکلات متعددی برای کشور ایجاد می شود.

او افزود: در حال حاضر بهینه سازی سوخت جز اولویت‌های اصلی ما است و تلاش می‌کنیم که موتورخانه‌های منازل را که مصرف زیادی دارند بدون اعمال هزینه اضافی برای مردم به گونه ای اصلاح کنیم که مصرف گاز ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: طرح رایگان شدن گاز برای خانوار‌های کم مصرف  در دستور کار هیئت دولت است که پس از نهایی شدن و ابلاغ، آن را اجرا می کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار