نماینده خلخال در مجلس، گفت: انتقال منابع انرژی در روستاهای مختلف بدون در نظر گرفتن صرفه اقتصادی باید در راستای عدالت اجتماعی انجام شود، برخی روستاها در شهر خلخال به عنوان سردترین روستاهای کشور از گاز طبیعی محروم هستند.

ثبت‌نام اینترنتی گازوئیل کشاورزان را دچار دردسر کرده است/ به بهانه محرمانه بودن اطلاعات، نمایندگان را در جریان مسائل قرار نمی‌دهید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایلنا، سید غنی نظری خانقاه نماینده خلخال و کوثر در جلسه علنی طرح سوال از وزیر نفت، ضمن تقدیر از تلاش‌های وزارت نفت در دولت‌های مختلف، در سخنانی گفت: با توجه به اینکه ۹۹ درصد شهرها از گاز طبیعی استفاده می‌کنند و چون منبع تامین این گاز مصرفی از یک مرکز تامین می‌شود و در یکجا متمرکز است، در خصوص این منطقه پدافند غیرعامل مناسب در نظر گرفته نشده و به خوبی تدوین نشده است، وزیر محترم بفرماید که در این خصوص برنامه ایشان دقیقا چیست؟

وی ادامه داد: سوال دوم این است که چرا بورس انرژی را فعال نکردید تا نفت را ببرید در بورس به بخش خصوصی بفروشید، چون بخش خصوصی این محدودیت بخش دولتی را ندارد، آیا شما اعتقادی به بورس دارید یا ندارید؟

نماینده خلخال در ادامه سخنان خود اظهار داشت: انتقال منابع انرژی در روستاهای مختلف بدون در نظر گرفتن صرفه اقتصادی باید در راستای عدالت اجتماعی انجام شود، برخی روستاها در شهر خلخال به عنوان سردترین روستاهای کشور از گاز طبیعی محروم هستند.

وی با اشاره به ملزم شدن کشاورزان به ثبت نام اینترنتی برای تامین گازوئیل، گفت: با برنامه جدیدی که برای ثبت نام اینترنتی گازوئیل و تامین گازوئیل کشاورزان اجرا شده است، آن‌ها اکنون سرگردان کافی‌نت‌ها هستند، برای این مساله تدبیر و اقدام اساسی صورت گیرد. همچنین سهم ۱۴ درصدی مربوط به وزارت نفت که مربوط به فناوری و توسعه و تحقیقات بود و مطابق ماده ۴۸ قانون باید به کمیسیون گزارش داده شود تاکنون ارائه نشده است، امروز مردم گرفتار سیلندر گاز مایع هستند و تهیه آن بسیار مشکل است و اخیراً ثبت نام سایتی برای جلوگیری از استفاده در خودروها به راه افتاده و مردم را گرفتار عذاب کرده است. امروز در ترکمن صحرا و برخی مناطق مردم به استفاده از هیزم روی آورده‌اند.

نظری خانقاه در بخش دیگر، اظهار داشت: جایگاه ایران در صادرات گاز باید تقویت می‌شد تا روابط ما تقویت شود، اقداماتی نظیر صادرات گاز به پاکستان، چرا این کار را انجام نمی شود؟ شما باید نمایندگان را قانع کنید، چرا با بهانه اینکه اطلاعات محرمانه است، نمایندگان را در جریان اطلاعات نمی گذارید و تنها در جلسه سران قوا صحبت می‌کنید، صحبت کردن در جلسه سران قوا نمایندگان را قانع نمی‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار