استاندار گلستان گفت: همراهی مردم در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا، رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، ورود موج سوم شیوع کرونا به گلستان را به تاخیر خواهد انداخت.

تاخیر در ورود موج سوم کرونا به گلستان نیازمند همراهی مردم است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، هادی حق شناس روز سه شنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با حضور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با وجود مشاهده اولین نشانه های کرونا در گلستان در اوایل اسفند پارسال، همراهی روحانیت شیعه و سنی ، تعطیلی ۱۰ روزه بازار به پیشنهاد اصناف و عمل به مصوبات ستاد استانی کرونا توسط مردم موجب شد از شدت شیوع کرونا در گلستان کاسته شود.

وی بیان کرد: گلستان میزبان اقوام گوناگون با سبک زندگی متفاوتی است که اگر پروتکل های تعیین شده ستاد ملی و استانی کرونا توسط آن ها رعایت نمی شد، امکان افزایش تعداد حان باختگان و بروز فاجعه وجود داشت.

استاندار گلستان گفت: در حال حاضر شیب ابتلا به کرونا در استان کاهشی است که امیداریم با تداوم همراهی مردم از تعداد جان باختگان ناشی از این بیماری کاسته شود.

وی همچنین با اشاره به مطالبات ۲ هزار میلیارد ریالی بخش بهداشت و درمان گلستان، خواستار کم شدن این مطالبه ها در راستای بهبود کیفیت خدمت رسانی به مردم استان شد.

حق شناس گفت: گلستان در برخورداری از تجهیزات درمانی و بیمارستانی، عقب ماندگی زیادی دارد که در سال های اخیر و با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید از حجم این کمبودها کاسته شده اما هنوز تا رسیدن به استاندارد مطلوب فاصله دارد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه گفت: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان کمتر از ۲۰۰ نفر و جان باختگان ۲ نفر است که این تعداد در ایام پیک اول بیماری به هزار و ۳۰۰ بیمار و ۳۲ جان باخته رسیده بود.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: هم اکنون ۸ شهر گلستان در وضعیت زرد، ۶ شهرستان در وضعیت سفید و یک شهرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند که امیدواریم با کمک مردم بر تعداد شهرهای سفید شیوع کرونا افزوده شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بامداد امروز سه شنبه برای بررسی آخرین اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با کرونا، سرکشی از چند طرح، افتتاح ساختمان دندانپزشکی شهرک شهریار گرگان و شرکت در جلسه شورای اداری گلستان وارد گرگان شد.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

ارسال نظر

آخرین اخبار