اهدای خون فرهنگی است که با سالهای دفاع مقدس در فرهنگ این مرز و بوم ریشه دوانده است اما اسطوره های اهدای خون کسانی هستند که نه تنها جسم و جان خود را برای دفاع از مرزو بوم میهن اسلامی مان فدا کردند و تا آخرین قطره خونشان را به پای آرمانهای مقدسشان ریختند بلکه در طول زندگی کوتاه اما پرثمرشان اهداکننده خون نیز بودند.

رسیدن به مقاصد والا با گذشتن از منافع شخصی
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون؛ شهید حسین عباسی اهدا کننده مستمر خون از استان گلستان یکی از این شهدا است. این شهید که خود دانشجوی رشته داروسازی بود شهادت را به بهترین آرزوها ترجیح داد و ایثار را که با اهدای خون آغاز کرده بود تا بذل آخرین قطره خون خود و شهادت در راه خدا ادامه داد. 
شهید حسین عباسی در اسفند ماه سال 1345 در قرن آباد گرگان دیده به جهان گشود، وی دانشجوی رشته داروسازی بود که پنجم اردیبهشت ماه سال 1366 وقتی در بانه به معبودش پیوست تنها 21 سال داشت.
این شهید سرافراز از اهداکنندگان مستمرخون دارای گروه خونی O+  بود و درسال 1359 که انتقال خون گرگان زیر نظر جمعیت هلال احمربود خون خود را اهدا می کرد. 
وی در وصیت نامه خود خانواده و مردم را به دینداری و تقوا و ایثار دعوت کرده است و حفظ ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس و گذشتن از منافع شخصی برای مقاصدی والاتر از توصیه های اکید وی است و خود این مقصود را به بهترین نحوی با اهدای خون در طول حیات پرثمر خود و شهادت به اوج رساند. 

in 1_40009

in 2

ارسال نظر

آخرین اخبار