در برنامه رادیویی «امروز تئاتر» رادیو نمایش، وضعیت تئاتر استان گلستان در گفت و گو با محمد حسن رستمانی « رئیس انجمن نمایش استان گلستان» مورد نقد و بررسی قرار گرفت .

رئیس انجمن نمایش استان گلستان : آیا تئاتر می خواهند یا نمی خواهند؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش ، محمد حسن رستمانی درباره آنکه وضعیت تئاتر گلستان در حال حاضر چگونه است ، گفت : متاسفانه روز به روز چراغهای صحنه کم فروغترو بی رمق تر می شود ، مرکز هنرهای نمایشی درسال قبل به همه ی استان ها ۱۰میلیون تومان داد مضاف بر اینکه برخی از استان های ما، ۱۰۰تا ۱۵۰ اجرای عموم داشتند یعنی ۱۰میلیون تقسیم بر ۱۵۰ ، این واقعا خنده دار است و باعث شرمساری است برای کسی که بخواهد آن مبلغ را دریافت کند .

وی ادامه داد: اینکه من بیایم در استان گلستان، مبلغ ۳۰۰تا۴۰۰تومان برای گروهی که داشتند یک سال کار میکردند اختصاص بدهم فاجعه باراست، برای بعضی از استان ها مبلغ از این هم کمتر است .

رستمانی در پاسخ به این سوال که رئیس و مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی چه نقشی در این مورد دارند ؟ تأکید کرد : ما در یک سیستمی قرار گرفتیم که آن سیستم باید اصلاح شود نه آدمها ،متاسفانه چند سالی است که نگاه دارد دگرگون میشود به این صورت که تاتر را به گونه ای کار کنید که از گیشه درامد زایی کند.هر جا که برویم اسمان همین رنگ است و این درد استان ما به تنهایی نیست درد همه است.

رئیس انجمن نمایش استان گلستان در پایان گفت : می گویند نیست،و وقتی نیست باید تدبیری اندیشید ، حال در یک کلام ایا تئاتر می خواهند یا نمی خواهند؟ایا هنر می خواهند یا نمی خواهند؟

 

ارسال نظر

آخرین اخبار