رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی استاندارد گلستان از بررسی 115 اظهارنامه صادراتی و وارداتی طی 6 ماهه نخست سال 99 در گلستان خبر داد.

115 محموله صادراتی و وارداتی در گلستان بررسی شد
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، سید مهدی حسینی اظهار داشت: هر کالایی که از مرزهای مشترک استان با دیگر کشورها وارد یا از آن خارج می شود، چنانچه مشمول استاندارد اجباری باشد، جهت ارزیابی انطباق آن کالا با استاندارد مربوط و چنانچه مشمول استاندارد اجباری نباشد، جهت تعیین ماهیت و آنالیز آن، توسط گمرکات استان گلستان به استاندارد ارجاع داده می شود.
وی افزود: در سال جاری، 83 اظهارنامه صادراتی از گمرک استان به استاندارد ارجاع شد که از این تعداد، 31 فقره، مربوط به کالاهای مشمول استاندارد اجباری و مابقی کالاهای غیر مشمول استاندارد اجباری بود که به منظور سنجش انطباق کالا و تعیین ماهیت آن مورد بررسی قرار گرفت.
حسینی اظهار داشت: خوشبختانه تمامی موارد بررسی شده با استاندارد انطباق داشت و منجر به صدور 31 گواهی انطباق کالاهای صادراتی در استان شده است.
وی در ادامه افزود: طی این مدت همچنین 32 اظهارنامه وارداتی مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، 9 فقره مشمول استاندارد اجباری و مابقی غیرمشمول بوده است.
رئیس اداره صادرات و واردات استاندارد گلستان در ادامه بیان داشت: اظهارنامه های وارداتی نیز تماماً با استانداردهای مربوط انطباق داشته و برای تمامی فراورده های مشمول استاندارد اجباری گواهینامه انطباق وارداتی طی سال جاری صادر شد.
حسینی در پایان گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری تعداد 9 پرونده صادارت فراورده های نفتی نیز در استان تشکیل، که منجر به صادارت 36 تانکر فراورده های نفتی به وزن حدودا 893 تن از گمرکات استان گلستان شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار