در حالی که دو روز اخیر بازار سهام روندی نزولی داشت و عرضه در نمادهای شاخص‌ساز به شدت سنگین بود اما امروز تقاضا عرضه را زمین‌گیر کرد و روند بازار صعودی شد.

سه نماد با بیشترین اثر مثبت بر بورس

به گزارش گلستان ۲۴؛ هر چند که عرضه هنوز در برخی نمادها وجود دارد اما امروز تقاضا در بیشتر نمادهای شاخص‌ساز بسیار بیشتر شده است و کلیت بازار روندی مثبت دارد. شاخص کل بازار امروز با رشد بیش از ۱ درصدی به کانال یک میلیون و ۵۰۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز ۱ درصد رشد داشت.

به نظر می‌رسد به دلیل نوسانی بودن قیمت دلار فعلا سهم‌های دلاری از مرجعیت بازار خارج شده باشند و همچنین به دلار اصلاح کمتر این سهم‌ها در دوره اصلاح قیمتی به نظر می‌رسد فعلا سهم‌های بانکی و خودرویی پیشرو بازار سهام باشند.

​شاخص کل هم‌وزن نشان دهنده کلیت مثبت بازار است و دلیلی برای رشد سهم‌های کوچک در کنار افزایش تقاضا در سهم‌های بزرگ، اما امروز برخی از سهم‌های شاخص ساز مانند فولاد تقابل عرضه و تقاضا را تجربه کردند.

نمادهای خودرویی و بانکی صدرنشین شاخص‌سازان در شروع معاملات امروز هستند و اکثریت نمادهای کوچک و بزرگ بازار با افزایش تقاضا در محدوده سبز معامله می‌شوند.

نمادهای فارس، وبملت و خودرو بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بازار سهام داشتند و همچنین امروز نماد فولاد برخلاف بقیه شاخص‌سازان روندی منفی دارد.

معاملات فرابورس نیز امروز به دلیل نقص فنی دیرتر شروع می‌شود.

 
منبع: تجارت نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار