در حالی که دو روز اخیر بازار سهام روندی نزولی داشت و عرضه در نمادهای شاخص‌ساز به شدت سنگین بود اما امروز تقاضا عرضه را زمین‌گیر کرد و روند بازار صعودی شد.

بازگشت روند صعودی به بازار سهام / برتری تقاضا بر عرضه
به گزارش گلستان ۲۴؛ هر چند که عرضه هنوز در برخی نمادها وجود دارد اما امروز تقاضا در اکثر نمادهای شاخص‌ساز بسیار بیشتر شده است و کلیت بازار روندی مثبت دارد. شاخص کل بازار امروز با رشد بیش از 1 درصدی به کانال یک میلیون و 508 هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز 1 درصد رشد داشت.
 
به نظر می‌رسد به دلیل نوسانی بودن قیمت دلار فعلا سهم‌های دلاری از مرجعیت بازار خارج شده باشند و همچنین به دلار اصلاح کمتر این سهم‌ها در دوره اصلاح قیمتی به نظر می‌رسد فعلا سهم‌های بانکی و خودرویی پیشرو بازار سهام باشند.
 
شاخص کل هم‌وزن نشان دهنده کلیت مثبت بازار است و دلیلی برای رشد سهم‌های کوچک در کنار افزایش تقاضا در سهم‌های بزرگ، اما امروز برخی از سهم‌های شاخص ساز مانند فولاد  تقابل عرضه و تقاضا را تجربه کردند.
 
نمادهای خودرویی و بانکی صدرنشین شاخص‌سازان در شروع معاملات امروز هستند و اکثریت نمادهای کوچک و بزرگ بازار با افزایش تقاضا در محدوده سبز معامله می‌شوند.
 
نمادهای فارس، وبملت و خودرو بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بازار سهام داشتند و همچنین امروز نماد فولاد برخلاف بقیه شاخص‌سازان روندی منفی دارد.
 
 

منبع : تجارت نیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار