کارگاه آموزشی مهارت «نه» گفتن با رویکرد پیشگیری از اعتیاد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دو نوبت ویژه کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برپا شد.

کارگاه آموزشی مهارت «نه» گفتن با رویکرد پیشگیری از اعتیاد برپا شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، کارگاه آموزشی مهارت «نه» گفتن با رویکرد پیشگیری از اعتیاد در صبح امروز پنج شنبه اول آبان ماه زیر نظر «فرهاد رنجبر» دانش آموخته ی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت و مدرس پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد.

مدرس کارگاه در ابتدا ضمن ارائه گزارشی آماری از آسیب های اجتماعی مرتبط با اعتیاد و طرح پرسش هایی، گفت: مشغله کاری باعث شده از فرزندان خود دور شویم و این خود سرآغاز بروز برخی آسیب های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هر چه دغدغه ی مسائل اقتصادی بیشتر شود امکان گرایش به مواد و دیگر آسیب ها بیشتر می شود، گفت: باید به امر آموزش و خانواده توجه بیشتری نشان دهیم و بکوشیم به گونه ای به فرزندان و خانواده رفتار کنیم که جاذبه بیشتر از دافعه شود.

رنجبر با اشاره به اینکه تاثیرات گرایش به مواد مخدر بسیار خانمان سوز است، گفت: مهاجرت و تنوع اقوام و... استان ما را خاص تر و بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار داده و گفت: باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و با آموزش به موقع و تحکیم بنیان خانواده آسیب ها را به حداقل برسانیم.

در پایان کارگاه ها حاضران در فضایی صمیمی با مدرس مدعو گفت و گو کردند و به تناسب به پرسش های مطروحه پاسخ داده شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار