سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تعیین مدت زمان یک هفته ای برای ارائه فرمولی جهت حمایت از افراد آسیب دیده از کرونا خبر داد.

سازوکاری برای پرداخت حق بیمه بیکاری به آسیب‌دیدگان از کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه با شیوع کرونا بسیاری از افراد شغل خود را از دست داده‌اند، اظهار داشت: کمیسیون اجتماعی به عنوان کمسیون تخصصی پیگیر حل مشکلات اقشاری است که بر اثر کرونا کار خود را از دست داده و بیمه بیکاری نیز دریافت نکرده‌اند.

وی در همین راستا، افزود: تاکنون کمیسیون اجتماعی جلساتی برای حل مشکلات افرادی که شغل خود را از دست داده و تحت پوشش هیچ کدام از بیمه‌ها هم قرار ندارند  با مسئولان مربوطه برگزار کرده است و اخیرا نیز در همین زمینه جلسه‌ای با معاونان اشتغال، رفاه و تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی  در این کمیسیون برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای که با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا داشتند بر ضرورت حمایت از این اقشار تاکید فرمودند و مجلس به عنوان ریل گذار برای دولت پیگیر حل مشکل آنها و یافتن راهکاری برای رسیدگی به مشکلات این گروه از جامعه است.

بابایی بیان داشت: در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی با حضور مسئولان مربوطه قرار شد که دولت و سازمان تامین اجتماعی سازوکاری برای حمایت از این افراد طراحی کنند و در نهایت اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و سازمان تامین اجتماعی توافق کردند که ظرف مدت یک هفته برای حمایت از یک میلیون و دویست هزار نفری که آسیب دیده از کرونا هستند، فرمولی ارائه کنند که بر اساس آن مورد حمایت دولت قرار گیرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار