نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال 1395 درب 2 هزار و 300 واحد صنفی و بنگاه اقتصادی تخته شد و این واحدها از رده تولید خارج شدند.

درب 2300 واحد صنفی و بنگاه اقتصادی در گلستان تخته شد / نیازسنجی کالاهای اساسی در کشور ضعیف است

به گزارش گلستان24؛ نبی هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در چهارمین کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد ، اظهارکرد: در کارگاه‎های بزرگ و کوچک اگر حتی یک نفر بیکار شده باشند 2 هزار و 300 بیکار به مجموعه بیکاران افزوده شده است که این یک معضل جدی محسوب می‎شود.

وی کارنامه سید مناف هاشمی استاندار گلستان را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: هاشمی یک نیروی کاردان و دلسوز برای نظام است، همه باید با کمک هم استان را به توسعه بهتری برسانیم از زحمات حسن صادقلو استاندار سابق گلستان نیز که تلاش‌های خوبی برای استان گلستان انجام دادند باید تشکر کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین معضلات استان را در بیکاری جوانان تحصیلکرده عنوان کرد و افزود: در این زمینه حرفی نداریم و پیش مردم شرمنده می‎شویم برای حل مشکل بیکاری جوانان باید مدیران کار جهادی کنند.

هزارجریبی ابراز کرد: پیرامون اصل ۴۴ و واگذاری بخشی از امور به بخش خصوصی خوب عمل نمی‎شود اینها رانت‎هایی را به وجود می‌آورد که بخش خصوصی نمی‌تواند در برابر قدرت دولت بایستد، مجلس باید طرح‌هایی بدهد که از رانت‌های اقتصادی جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه نیازسنجی کالاهای تولیدی در کشور ضعیف است، گفت: هر اداره‎ای که مجوز تولید می‎دهد باید پس از پرشدن ظرفیت دیگر مجوز دهد، نه اینکه بر اساس روابط مجوزهای بعدی و بیشتری صادر می‎شود.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: در استعلامات و دادن مجوز آنقدر بروکراسی وجود دارد که دیگر فرصت تولید نیست و می‌طلبد که اهرم‎های نظارتی در این زمینه قوی‎تر شوند.

هزارجریبی ابراز کرد: واردات کالا که مشابه آن در کشور تولید می‌شود یکی از گرفتاری‌های تولید کنندگان است، مشوق‌های صادراتی باید داده شود ارتباط بین صادرکننده و بازار هدف آسیای میانه باید تقویت شود که این مهم یکی از قدمهای حمایت از تولید به حساب می‌آید.

وی از دولت خواست تا در مبارزه با قاچاق کالا جهادی عمل کند و گفت: مبارزه با قاچاق کالا برای حمایت از تولید داخلی باید با جدیت انجام گیرد قاچاقچیان کسانی هستند که دست آنها به اهرم‎ها می‎رسد.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال 1395 درب 2 هزار و 300 واحد صنفی و بنگاه اقتصادی تخته شد و این واحدها از رده تولید خارج شدند.

به گفته هزارجریبی؛ در کارگاه‎های بزرگ و کوچک اگر حتی یک نفر بیکار شده باشند 2 هزار و 300 بیکار به مجموعه بیکاران افزوده شده است که این یک معضل جدی محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار