ماندن و بودن جهانگیری را با این خبر که « احتمال رد صلاحیت روحانی وجود دارد» مطرح کردند. اما بعدتر جهانگیری از یک کاندیدا جایگزین در قبال رد صلاحیت روحانی که اصل خبر شایعه پراکنی خود اصلاح طلبان بود به یک کاندیدا پوششی تغییر کرد و در نهایت کاندید اصلی اصلاحات شد

چرا اصلاح طلبان تمایل بر ماندن جهانگیری دارند؟
به گزارش گلستان24، ماندن جهانگیری و بودن جهانگیری را با این خبر که « احتمال رد صلاحیت روحانی وجود دارد» مطرح کردند. اما بعدتر جهانگیری از یک کاندیدا جایگزین در قبال رد صلاحیت روحانی که اصل خبر شایعه پراکنی خود اصلاح طلبان بود به یک کاندیدا پوششی تغییر کرد و در نهایت کاندید اصلی اصلاحات شد. از سال ها قبل اصلاح طلباننتوانستند یک کاندیدا که با سابقه حزبی اصلاح طلبی است را به عنوان کاندیدا خود معرفی کنند. در سال ۹۲ اصلاح طلبان از روحانی حمایت کردند و عارف را کنار کشیدند، چون میدانستند عارف رای لازم را بدست نخواهد آورد و روحانی به عنوان یک غیر اصلاح طلب میتواند رای لازم برای ریاست جمهوری را تصاحب کند.

جهانگیری

از آن روز به بعد حتی اصلاح طلبان قادر نیستند انتخابات را در سامانه حزبی خود سازماندهی کنند. در انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی در شهر تهران اصلاح طلبان به ناگاه اسامی افرادی چون مطهری را در لیست خود قرار دادند تا شاید هر طوری شد در مجلس حضور پیدا کنند. امروز نیز با اعلام جهانگیری به عنوان کاندید اصلی و به طور حتم کنار کشیدن آن نشان می دهند ترس زیادی از ماندن در صحنه انتخابات دارند.

اصلاح طلبان هرچند چرایی کنار کشیدن خود را مطرح نمیکنند و فقط به حضور دولت امید اتکا میکنند اما هیچ گاه از تکرار میکنیم خود دفاع نمیکنند. نکته جالب اینکه اصلاح طلبان با شعار روحانی تا ۱۴۰۰ دست به تبلیغات زده اند اما هیچ وقت از کارنامه حسن روحانی به صورت رسمی حمایت نکردند ؛ تنها به حوزه دیپلماسی دولت یازدهم اشاراتی دارند و معلوم نیست چرا از اقتصاد و بیکاری در دولت یازدهم نمی گویند.

با گذر از این مباحث به نظر می رسد اصلاح طلبان جهانگیری را از انتخابات کنار خواهند گذاشت و جبرا از روحانی حمایت می کنند. این بدان معناست که اصلاح طلبی فاقد پایگاه جریان ساز هستند  . اصلاح طلبان که مدعی ما بیشماریم در سال ۸۸ شدند حالا با بدنه ای مواجه اند که حاضر نیستند به آنان رای دهند و مجبور اند بودن در صحنه شان را با گروه های دیگر همراستا کنند. اتحاد اصلاح طلبان با اعتدالیون در واقع اتحاد راهبردی برای حفظ و زنده ماندن اصلاح طلبی است. اینکه جهانگیری در یک برنامه تلویزیونی و مناظره رسما خود را مدعی جریان اصلاح طلبی میداند به معنای واقعی عبور از روحانیاست اما اصلاح طلبان چاره ای ندارند الا اینکه از خودشان هم عبور کنند.

 باید به حال وضع بد اصلاح طلبی گریست! اصلاح طلبی در وضعیت بدی قرار دارد که خواسته یا نا خواسته مسببش گروه های زیاده خواهی چون مشارکت و مجاهدین است. اصلاح طلبانی که خود را بر دیگر اصلاح طلبان مسسلط میدانند عاقبت اصلاح طلبی را به ناکجا آباد بردند. قیم مابانی که بر سر ندای اصلاح طلبی داد زدند تا ندای اصلاح طلبی هیچ وقت نسل دوم اصلاح طلبی نباشد.

به نظر می آید اصلاح طلبان دچار مشکلات مختلفی شده و برای همین است اجماعی برای نگه داشتن عارف وجود ندارد. در روزهای آینده باید شاهد افزایش اختلافات با اصلاح طلبان باشیم.

منبع : البرزبان

ارسال نظر

آخرین اخبار