رئیس انجمن حرفه‌ای هتل، متل و هتل آپارتمان گلستان گفت: ضریب اشغال واحد‌های اقامتی در گلستان به ۵ الی ۱۵ درصد رسیده است.

ضریب اشغال ۵ الی ۱۵ درصدی واحد‌های اقامتی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  باب الله تجری رئیس انجمن حرفه‌ای هتل، متل و هتل آپارتمان گلستان در مجمع عمومی این انجمن گفت: شیوع کووید ۱۹ آسیب‌های زیادی به هتل، متل و هتل آپارتمان‌های استان وارد ساخته است و برای جبران این خسارات باید دولت در بسته‌های حمایتی خود برای این واحد‌ها تجدیدنظر کند.

او افزود: اکنون ۳۷ واحد اقامتی شامل هتل، متل و هتل آپارتمان با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تخت در سطح استان فعالیت می‌کنند.

تجری گفت: متاسفانه ضریب اشغال این واحد‌ها با شیوع کرونا ویروس بین ۵ تا ۱۵ درصد رسیده است.

رئیس انجمن حرفه‌ای هتل، متل و هتل آپارتمان گلستان بیان کرد: همه اعضای جامعه هتلداران در استان و کشور با مشکلاتی که در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها وجود داشت نتوانستند از اولین بسته‌های حمایتی دولت برای جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا به خوبی بهره‌مند شوند.

او گفت: طبق دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی هتل، متل و هتل آپارتمان‌های استان می‌توانند ۲۰ درصد در حوزه اقامت و ۲۵ درصد در حوزه پذیرایی افزایش قیمت داشته باشند.

احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: در مرحله نخست پرداخت خسارات ناشی از شیوع کرونا، ۹۸ واحد گردشگری به مبلغ ۲۷۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال درخواست دریافت تسهیلات داشتند که تاکنون از این میزان ۵۲ طرح با مبلغ ۱۸۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت‌شده است و بانک‌ها مکلف شدند تا پایان آبان ماه مابقی آن را پرداخت کنند.
او افزود: تسهیلات مرحله دوم برای جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا ویروس، بنگاه محور است و تسهیلات ۱۲ درصدی با مبلغ ۲ تا ۹ میلیارد ریال برای هتل‌های یک تا پنج ستاره بر اساس پروانه بهره‌برداری واحد‌های گردشگری پرداخت خواهد شد.

تجری گفت: اداره کل میراث فرهنگی گلستان در حوزه پروژه‌های محوری گردشگری استان نظیر دیوار بزرگ گرگان، موزه میراث روستایی و میراث جهانی گنبد قابوس که در توسعه صنعت گردشگری استان نقش مهمی خواهد داشت، اقدامات خوبی را آغاز کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار