رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش بانوان از ۱۸ آبان ماه و در بخش آقایان از هشتم آذر ماه برگزار می‌شود گفت: مسابقات بانوان امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود و در بخش آقایان نیز سعی کرده‌ایم از شیوه‌های جدید بهره برده و این مسابقات از شبکه قرآن پخش خواهد شد.

اعلام جزئیات برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، مهدی قره شیخلو – رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه- صبح امروز شنبه (۱۰ آبان ماه) با ارائه گزارشی از فعالیت‌های یکساله مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و چگونگی برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: ما در سازمان سعی کردیم شفاف سازی را در مرحله اول قرار بدهیم نه اینکه وظایف در دوره قبل مشخص و شفاف نبوده است بلکه سعی کردیم این موضوع را ارتقاء بدهیم. گام دوم ما اصلاح و ارتقای نیروی انسانی مرکز بوده است. با این اقدام منابع انسانی ما نسبت به گذشته از لحاظ تخصصی ارتقاء پیدا کرده‌اند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات ما اصلاح ساختار سازمانی مرکز بوده است که در حال پیگیری این موضوع هستیم. پرداخت‌های مالی نیز از طریق دو آئین نامه به استان‌ها ابلاغ شده است و در صدد یکسان سازی این موضوع هستیم. چرا که این استقرار باعث افزایش روحیه و رفع سلیقه‌های مختلف می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن در شش ماهه اول سال در مرحله شهرستانی و استانی گفت: این مسابقات با حضور بیش از ۱۵ هزار نفر برگزار شد. در انتخاب داوران سعی کرده‌ایم از ظرفیت استان‌ها بهره ببریم.

مسابقات کشوری با حضور ۲۳۰ شرکت کننده در بخش آقایان و شش گروه مدیحه سرایی و ۱۴۹ شرکت کننده در بخش بانوان برگزار می‌شود. مرحله کشوری مسابقات از روز ۱۸ آبان ماه در بخش بانوان آغاز خواهد شد. این دوره از مسابقات به صورت مجازی است و یک تیم داوری در تهران مستقر است و شرکت کنندگاه از طریق ویدئو کنفرانس در این مسابقات شرکت می‌کنند.

قره شیخ لو ادامه داد: در بخش آقایان نیز یک تجربه جدید شکل می‌گیرد و در هر استان بر اساس برنامه زمانی اعلام شده شرکت کنندگان در صدا و سیمای مرکز استان حضور می‌یابند. این مسابقات از هشتم آذر ماه به مدت یک هفته از شبکه قرآن پخش می‌شود. جوایز امسال نیز نسبت به سال قبل افزایش ۲۵ تا ۱۵۰ درصدی داشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار