داور مسابقات استانی اوقاف و امور خیریه گلستان:

حجت الاسلام حکیمی بر قرائت و حفظ محتوامحور قرآن کریم تأکید کرد و گفت: حافظان و قاریان در پرتو زیبایی و حُسن تلاوت و حفظ، از مفاهیم قرآن کریم نیز غافل نشوند.

حافظان و قاریان قرآنی از مفاهیم قرآن کریم غافل نشوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «سید ابوالفضل حکیمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش برادران در رشته های تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن، مفاهیم و حفظ قرآن کریم داوری شرکت کنندگان را برعهده داشتم.

 

داور مسابقات استانی اوقاف و امور خیریه گلستان، حضور فعالان قرآنی در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم را مطلوب خواند و ادامه داد: امروز فعالان قرآنی با حضور پرشور خود در این دوره از مسابقات نشان دادند که در محضر و خدمت قرآن کریم هستند.

 

وی بیان کرد: در حاشیه این دوره از مسابقات هتک حرمت به قرآن کریم و همچنین نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) شدیداً محکوم شد.

 

حجت الاسلام حکیمی اضافه کرد: خوشبختانه چهل و سومین دوره از مسابقات قرآن کریم با شیوع کرونا تعطیل نشد و این دوره از مسابقات امروز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شده است.

 

این حافظ قرآن کریم، سطح شرکت کنندگان مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم را مطلوب خواند و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بین مرتلان، حافظان و قاریان استان گلستان استعدادهای خوبی دیده شد و گلستان جزو استان هایی است که اگر حمایت مسئولان از فعالان قرآنی بیشتر شود در آینده نخبگان قرآنی از این استان بیشتر خواهد شد.

 

وی گفت: در مجموع پنج نفر از اساتید پیشکسوت قرآنی، حافظان و قاریان ممتاز داوری این دوره از مسابقات را برعهده داشتند که «مهدی فروغی» مرتل حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) و دارای رتبه بین المللی قرآن کریم از استان قم به عنوان داور مهمان، این دوره از مسابقات را داوری کردند.

 

حجت الاسلام حکیمی بر ضرورت تلاوت، قرائت و حفظ محتوا محور و معنامحور قرآن کریم تأکید کرد و یادآور شد: حفظ و قرائت باید بر مبنای محتوا و مفاهیم قرآن و جلوه ای از پیام قرآن کریم باشد و در سبک زندگی افراد موثر باشد.


داور مسابقات استانی اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: حافظان و قاریان قرآن کریم در پرتو زیبایی و حسن تلاوت و حفظ، از مفاهیم قرآن کریم غافل نشوند و این مسابقات نشان داد در بحث مفاهیم باید قوی تر، جذاب تر و با مطالعه، تحقیق و پژوهش بیشتری وارد شویم.

 

وی ابراز امیدواری کرد؛ حافظان و قاریان قرآنی علاوه بر تسلط در الفاظ قرآن کریم و رسیدن به حسن تلاوت باید در مفاهیم و معانی قرآنی نیز مسلط شوند و انتظارات و توقعات خداوند را بشناسند و آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار