متخصص تغذیه در قسمت برنامه عافیت تاکید کرد: شیوه زندگی مناسب، انجام فعالیت فیزیکی مناسب، خواب کافی، عدم استعمال دخانیات می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با کرونا تاثیرگزار باشد.

چه چیزی تقویت سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با کرونا بالا می برد؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، دکتر جلال حجازی متخصص تغذیه شامگاه پنج شنبه هشتم آبانماه سال‌جاری، در ویژه‌برنامه عافیت استودیوسلامت استان زنجان مستقر در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه، درخصوص باید های ونباید های تغذیه ای در مقابله با کرونا گفت:نوع و نحوه تغذیه برای ارتقا سطح سیستم ایمنی بدن نقش مهم و بسیار تاثیرگزاری دارد

وی با بیان اینکه افراد باید رژیم غذایی متعادل از تمام گروه مواد غذایی پروتئین ها، سبزیها و میوه ها و .. ضروریست افزود: مصرف ویتامینها به خصوص روی و سلنیوم که به صورت گسترده در سبزیجات و مغزها بخصوص در بادام زمینی ، غذاهای دریایی وجود دارند ضرورت مصرف بیشتری دارند.

دکتر حجازی با تاکید بر اینکه کرونا ویروس از طریق مواد غذایی منتقل نمی شود افزود: علم نشان داده کرونا از طریق غذا منتقل نمی شود افراد می توانند از غذاهای مختلف استفاده کنند، ولی در مصرف فراورده های حیوانی بایدخوب پخته شوندتا آلودگی ها مختلف موجود در آنها از بین روند کرونا بر حرارت حساس است اگر ۷۰ درجه گرم شوند تمام ویروسها از بین می روند .

وی افزود: طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی سبزیجان و میوه ها اگر با آب خوب شستشو شوند کافیست و ضد عفونی لازم نیست

مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم و خدمات بهداشتی درمانی زنجان در پاسخ به سوالی تهیه غذا از بیرون منزل و رستورانها گفت: در این شرایط بهتر است افراد در بیرون غذا نخورند چون خطر انتقال بیشتر می شود ولی اگر از جای مطمئن تهیه می کنند می تواننداستفاده کنند اگردر خانه گرم کنند و حرارات بدهند مشکلی ندارند در بهداشت ظروف غذایی نیز باید دقت شوند و از ز ظروف استاندارد استفاده شود.

وی تاکید نمود : ریسک ابتلا افراد چاق به کرونا بیشتر است  زیرا چاقی باعث بروز بیماریهای زمینه ای می شوند و سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد .

دکتر حجازی افزود: استرس به علاوه کم تحرکی می تواند افراد را در مقابله با کرونا تهدید کند استرس دو گونه می تواند در برخی افراد باعث گرایش به خوردن بیشتر ویا دربعضی ها کم اشتهایی شود و این مهم است که از نظر روان و رژیم غذایی نیز مد نظر داشته باشند  

 

ارسال نظر

آخرین اخبار