مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: ۵۰ پرونده احتکار به ارزش ۱۲ میلیارد و ۲۵۲ میلیون ریال در استان تشکیل شد.

تشکیل ۵۰ پرونده احتکار کالا در استان گلستان / متخلفان ۱۲.۲ میلیارد جریمه شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، حسین نجف زاده صبح امروز در نشست خبری، اظهار داشت: مردم و رسانه‌ها باید در کنار تعزیرات حکومتی باشند تا از ظرفیت آنها نهایت استفاده را ببریم، به همین منظور شماره تلفن 135 در کنار سامانه اینترنتی به عنوان پل ارتباطی مردم و تعزیرات حکومتی راه اندازی شده است.

وی افزود: یکی از اهداف ما کاهش مدت زمان رسیدگی به شکایات و پرونده‌ها بوده و خوشبختانه به کمتر از مدت زمان استاندارد رسیده و بین 10 تا 17 روز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان با بیان اینکه از ابتدای سال تا امروز پنج هزار و 599 مورد رسیدگی قرار گرفته، گفت: سه هزار و 980 پرونده در حوزه کالا و خدمات، 863 پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز و 756 پرونده در حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده است.

نجف زاده با بیان اینکه 285 میلیارد و 721 میلیون ریال جریمه نقدی برای متخلفان در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد پرونده‌ها به حوزه گران فروشی مربوط می‌شود که 924 فقره عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف، 492 فقره تقلب، 314 فقره قاچاق چوب و 157 فقره کم فروشی بوده است. همچنین مجازات‌های غیرنقدی شامل 35 مورد ممهور کردن پرونده واحدهای متخلف به مهر تخلف هم داشتیم.

وی ادامه داد: برخی پرونده‌ها شامل به‌کارگیری افراد فاقد صلاحیت پزشکی در مراکز پزشکی، عدم حضور مسئول فنی در داروخانه‌ها، فروش کالاهای تاریخ گذشته، عرضه کالاهای غیربهداشتی و عدم انجام تعهدات در قبال مصرف کننده بوده است.

نجف زاده اضافه کرد: بیشترین پرونده از سازمان صمت به تعزیرات حکومتی ارسال شده که بخش اعظمی از طریق گشت‌های مشترک ما و سایر نهادها بوده است.

وی یادآور شد: همچنین 656 پرونده از طریق دانشگاه علوم پزشکی، 524 پرونده از طریق شکایات مردمی، 157 پرونده از طریق نیروی انتظامی و 33 پرونده از طریق جهاد کشاورزی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

نجف زاده اضافه کرد: 50 پرونده احتکار به ارزش 12 میلیارد و 252 میلیون ریال در این مدت تشکیل شده که بیشتر آن شامل کود شیمیایی، نهاده‌های دامی و طیور و روغن نباتی بوده است.

وی ادامه داد: 539 مورد ضبط کالا به نفع دولت، 47 مورد کالای کشف شده به نفع دولت عرضه و 237 مورد حکم به جبران خسارت شاکیان صادر شده است

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان اظهار داشت: قیمت ماسک برای مصرف کننده هزار و 300 تومان است و در صورت تخلف هشت تا 10 برابر مجازات نقدی تعیین خواهد شد.

نجف زاده افزود: پرونده‌ها در حوزه کالا و خدمات 20 درصد افزایش داشته و نظارت‌ها در سه ماه دوم امسال نسبت به سه ماه نخست، چهار برابر شده است.

وی با بیان اینکه نظارت ما بر قیمت مسکن غیر مستقیم است، گفت: تعزیرات حکومتی بر قیمت مصالح ساختمانی و مشاوران املاک نظارت دارد، مسکن و زمین اموال غیرمنقول محسوب می‌شوند و قانون اجازه نظارت بر قیمت مسکن و زمین را به ما نمی‌دهد.

نجف زاده با بیان اینکه تیغ نظارت‌ها در گذشته خیلی کند بود، بیان داشت: با بخش‌های نظارتی دستگاه‌ها نشست داشتیم، تمام ضابطین دادگستری به عنوان ضابط تعزیرات محسوب می‌شوند و ملزم به اجرای دستورات هستند.

وی یادآور شد: در برخی حوزه‌های نظارتی ملاحظاتی رخ می‌داد، باید به تولید کننده و سرمایه گذار توجه کنیم اما بین تولید کننده و متخلف تفاوت می‌گذاریم زیرا برخی از عنوان تولید کننده سو استفاده می‌کنند.

نجف زاده خاطرنشان کرد: تلاش کردیم ملاحظات را به حداقل برسانیم و با اقدامات مجرمانه و متخلفانه به طور جدی برخورد کنیم و ملاحظات غیراصولی و خارج از چارچوب قانون را کنار بگذاریم.

وی در خصوص برخی تخلفات دیگر گفت: از ابتدای امسال تا کنون 85 پرونده تخلفات آرد و نان، 55 پرونده روغن نباتی شامل احتکار و گران فروشی و پنج پرونده نظام مهندسی شامل گران فروشی و نرخ خدمات تشکیل شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار