فرماندار مراوه‌تپه در شرقی ترین قسمت استان گلستان گفت که ۱۵ هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی محدوده "گردنه شلمی" این شهرستان مرزی، در آتش سوخت.

۱۵ هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی مراوه‌تپه در آتش سوخت

به گزارش گلستان ۲۴؛ امانگلدی ضمیر روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آتش سوزی که علت آن در دست بررسی است، ساعت ۱۸ عصر دیروز یکشنبه شروع و پس از پنج ساعت با تلاش حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای نظامی، مردمی، منابع طبیعی، هلال احمر، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای"بالکور، یکه چنار و سوجق" بخش گلیداغ و آتش نشانی، آب و فاضلاب و راهداری مراوه‌تپه ساعت ۲۳ خاموش شد.

وی گفت: برای اطفای حریق در عرصه‌های ملی مراوه‌تپه که در منطقه‌ای کوهستانی واقع و وزش شدید باد اطفای آن را سخت کرده بود، با هماهنگی فرماندار  "مانه و سملقان" استان خراسان شمالی از نیروهای آتش نشانی، هلال احمر و منابع طبیعی این شهرستان نیز استفاده شد.

چند روز قبل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به تجهیز عرصه‌های طبیعی این استان به ۲ خودرو آتش‌نشانی جدید گفته بود که جزو استان‌های پرخطر در احتمال وقوع آتش در جنگل و مرتع هستیم.

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

شهرستان ۶۷ هزار نفری مراوه‌تپه، ۲۶۴ هزار هکتار عرصه‌ منابع طبیعی دارد که از این مقدار ۴۷ هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار