مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از اجرای طرح کاداستر جنگل های هیرکانی و مراتع مربوطه به میزان حدود ۳۰ هزار هکتار پلاک تثبیت شده در شهرستان علی آباد کتول خبر داد.

طرح کاداستر در حدود ۳۰ هزار هکتار از جنگل های هیرکانی اجرا شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، ابوطالب قزلسفلو اظهارکرد: در راستای اجرای مقررات کاداستر و با هدف حفظ و صیانت از بیت المال و اراضی ملی حدود ۳۰ هزارهکتار اراضی ملی (جنگل‌های هیرکانی و مراتع مربوطه) در شهرستان علی آباد تثبیت شد.

وی ادامه داد: پلاک‌های تثبیت شده در جنگل‌های این شهرستان شامل سیاه مرزکوه ۹ هزار و ۴۷۰ هکتار، چجا سه هزار و ۲۶۰ هکتار، الستان، نرسو و گنو ۱۵ هزار و ۵۴۰ هکتار، غریب آباد ۳۹۰ هکتار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اشاره کرد: این مقدار یک رکورد کشوری و استانی بوده و ثبت بقیه محدوده اراضی ملی هم در دستورکار قرار دارد.

قزلسفلو با تاکید بر اهمیت عملیات اجرایی کاداستر منابع طبیعی افزود: یکی از اولویت‌های امسال سازمان ثبت اسناد کشور اجرای طرح کاداستر منابع طبیعی است که در این راستا حرکتی جهادی آغاز شده و توانسته ایم مقداری از مشکلات موجود را از پیش رو برداریم و روند اجرایی کار را تسریع بخشیم.

وی اضافه کرد: با اجرای کامل این طرح از تعرض و سو استفاده‌های احتمالی از عرصه‌های ملی به شدت کاسته و بسیاری از مشکلات ثبتی برطرف خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار