رئیس کل گمرک گفت: از ۲۰۰ هزار تن برنجی که در گمرکات کشور دپو شده بود طی دو روز گذشته ۲۵ هزار تن آن از گمرکات ترخیص شده است.

۲۵ هزار تن برنج از گمرک ترخیص شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، مهدی میر اشرفی بر ضرورت تنقیح و کاهش تعدد قوانین و مقررات در کشور تاکید کرد و گفت: سابقه تدوین و تصویب قوانین در کشور به بیش از 100 سال می رسد.

وی ضمن اشاره به اینکه تدوین و تصویب قوانین در کشور بصورت چند موتوره در حال انجام است، اظهارداشت: یکی از راه های برون رفت از وضعیت فعلی در دنیا به خصوص ایران عمل به یک توصیه کلیدی تحت عنوان «کاهش قوانین و مقررات» است.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: چنانچه در هر کشوری قوانین و مقررات کاهش پیدا کند به یقین در همه زمینه ها به خصوص اقتصاد و تجارت تسهیلات بهتری ایجاد خواهد شد.

وی افزود: کشور در 100 سال گذشته دچار یک بیماری مزمنی به نام تعدد قوانین و مقررات شده است.

میر اشرفی بیان داشت: در حال حاضر در کشور بیش از 10 هزار مورد قانونی و افزون بر 200 هزار بخشنامه، مصوبه و دستور العمل براین قوانین وجود دارد.

وی ادامه داد: کشورهای که مسیر توسعه را به خوبی پیموده و خود مهد قوانین و مقررات در دنیا هستند در شرایط حاضر بیش از دو هزار مورد قانونی در این کشورها وجود ندارد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: از 10 هزار مورد قانونی در کشور دو هزار و 500 مورد فعل یا ترک فعل آن جرم است و مجازات بیش از 500 مورد این دو هزار و 500 جرم« زندان »است.

وی افزود: یک شهروند ایرانی از منزل خارج می شود یا در داخل منزل حضور دارد باید مراقبت کند یکی از این 10 هزار مورد قانونی که دو هزار و 500 مورد آن جرم و مجازات 500 موردش زندان است را مرتکب نشود.

میر اشرفی ضمن اشاره به اینکه این موضوع پیچیدگی فضای جامعه را پیچیده تر می کند، اظهارداشت: ضرورت ایجاب می کند کشور با توجه به اهمیت موضوع به سمت تنقیح و کاهش قوانین و مقررات پیش برود تا مردم یک زندگی راحت تر، اقتصاد پررونق تر و تجارت سهل تری داشته باشند.

وی ادامه داد: دنیا با کاهش قوانین و مقررات به سمت سهولت کسب و کار، تجارت، رونق اقتصادی پیش رفته است.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه اقتصاد ایران را رنج می دهد تعدد قوانین و مقررات، تعدد سازمان های مرتبط با تجارت و تعدد مراجع حاکم بر یک امر واحد است.

وی افزود: این بیماری ها در شرایط عادی شاید خود را نشان ندهد اما وقتی بیماری جنگ و تحریم به آن اضافه شود کشور را دچار مشکل می کند.

میر اشرفی بیان داشت: ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و ستاد تنظیم بازار مصوبات بسیار خوبی پس از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری به گمرک ابلاغ کرده اند.

وی ادامه داد: برای مثال از 200 هزار تن برنجی که در گمرکات کشور دپو شده بود طی دو روز گذشته 25 هزار تن آن از گمرکات ترخیص شده است.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: جدا از این 685 هزار تن کالای اساسی امروز در جریان اظهار گمرکی قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و اهتمام جدی که بین دستگاه های اجرایی مربوطه بوجود آمده روزها و هفته های آینده وضعیت پایدارتری در بازار شاهد خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار