بیکی گفت: با توجه به شرایط کرونا و عدم حضور مردم در مساجد، بهترین فعالیت فرهنگی در این ایام ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی بهترین فعالیت فرهنگی در دوران کرونا است

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: فرهنگ کتابخوانی به عنوان اساس گسترش فرهنگ در جامعه شناخته می شود و بر همین اساس می توان میزان سطح فرهنگ عمومی جامعه را ارزیابی کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: از هر راهی که زمینه و بستر آن در جامعه فراهم است باید برای این کار فرهنگی بزرگ که نقش کلیدی و راهبری در حوزه فرهنگ دارد تلاش کرد.

 

وی ادامه داد: یکی از سیاست هایی که ما در ترویج فرهنگ کتابخوانی باید در پیش بگیریم این است که به گونه ای سیاستگذاری کنیم که کارها و برنامه های ترویج فرهنگ کتابخوانی به سهولت انجام شود و از طرح های غامض و پیچیده و پر هزینه پرهیز کنیم تا مخاطبین به راحتی بتوانند در برنامه ها شرکت کنند و ما نیز به آسانی به اهداف خودمان برسیم.

 

بیکی اظهارداشت: یکی از برنامه هایی که در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حال برگزاری است و استان گلستان نیز در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد این برنامه را دنبال می کند، طرح «شنبه های کتاب» است که یک طرح بسیار ساده، کم هزینه و تاثیرگذار است.

 

وی گفت: کانون های مساجد استان در این طرح می توانند هر هفته یک کتاب را به مخاطبین خودشان معرفی کنند، بدون اینکه این طرح هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: یکی از مزایای این طرح قابلیت اجرایی آن در بستر فضای مجازی است.

 

وی گفت: با توجه به شرایط کرونا و عدم حضور مردم در مساجد بهترین فعالیت فرهنگی در این ایام ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

 

بیکی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان داری یکصد و 42 کتابخانه مخزن دار و 22 هزار و 892 عضو کتابخانه و بیش از 255 هزار و 426 جلد کتاب است.

 

وی، تعداد کتابخانه های روستایی را 73 باب و کتابخانه های شهری را 69 باب اعلام کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار