وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستور رئیس‌جمهور برای ترخیص فوری کالاها از بنادر خبر داد و گفت: تدابیری اندیشیده‌ایم تا کالاهای اساسی ‌ارزان‌تر به‌دست مردم برسد.

وزیر صمت: کالاهای اساسی ‌ارزان‌تر خواهد شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، علیرضا رزم‌حسینی ‌در جمع خبرنگاران با ابراز "هم‌اکنون 2میلیون و 600هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی در جنوب استان خوزستان موجود و 490هزار تن در لنگرگاه در حال تخلیه است"، اظهار داشت: پیش از این حدود 170هزار تن کالای اساسی از این بندر ترخیص شده بود، در مجموع از بندر امام خمینی(ره) و بندر شهید رجایی 800هزار تن کالای اساسی ترخیص شده است.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت خود را مسئول می‌داند که در تأمین کالاهای اساسی اقدامات لازم را انجام دهد، افزود: با توجه به دستور رئیس جمهوری در سه هفته پیش مبنی بر ترخیص فوری کالاهای موجود در بنادر کشور، از انبارهای بندر امام خمینی بازدید داشتیم. کالاهای موجود در بنادر زیاد است و باید هرچه سریع‌تر کار ترخیص آنها انجام می‌شد که با دستور رئیس جمهوری زمینه این کار فراهم شد.

رزم‌حسینی گفت: با توجه به موجودی خوب بنادر و وضعیت ذخایر راهبردی کالا که در انبارها داریم، از لحاظ کالاهای اساسی مشکلی نداریم ولی باید عملیات ترخیص کالا را سرعت می‌دادیم تا کالاها زودتر به دست مردم و واحدهای تولیدی برسد.

وی ادامه داد: حدود 4میلیون تن کالاهای کارخانجاتی در بنادر موجود است که اگر ترخیص شوند، چرخه تولید بیشتر می‌چرخد و تولید کشور رونق بهتری می‌گیرد. به‌طور قطع برای کاهش قیمت در بازار باید فراوانی کالا داشته باشیم و عرضه را زیاد کنیم.

وزیر صنعت ادامه داد: دولت برای تأمین نهاده‌های کشاورزی نزدیک به 6 میلیارد دلار در سال اعتبار تخصیص داده که تاکنون انواع این نهاده‌ها با اعتبار نزدیک به پنج میلیارد دلار وارد کشور شده و به‌تدریج در حال ورود به شبکه توزیع است.

رزم‌حسینی اضافه کرد: کار ما به‌عنوان وزارت صمت تحویل کالا از بنادر به جهاد کشاورزی است و تولید، تأمین و توزیع مرغ و تخم‌مرغ توسط جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی ‌گفت: با توجه به شرایط کشور که در جنگ اقتصادی هستیم دولت تدابیری اندیشیده است که کالاهای اساسی به‌نرخ ارزان‌تر به دست مردم برسد. به‌تازگی وزارت جهاد کشاورزی با برنامه‌ریزی‌ای که انجام داده در جهت اصلاح شبکه توزیع گام برداشته است تا کالا با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار