مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه آموزش و پرورش نمی تواند کارهای قهری انجام دهد، خاطرنشان کرد: اسامی این موسسات برای برخوردهای قانونی طی نامه ای رسمی به پلیس اماکن و نهادهای قانونی معرفی اعلام شده اما همچنان این موسسه در حال فعالیت است.

فعالیت موسسه کنکوری غیرمجاز در سایه غفلت ناظران/ گوهری راد: متخلفان به پلیس اماکن معرفی شده اند،منتظر برخوردیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، مافیای کنکور این روزها خانواده ها را از نظر شرایط مالی و اجتماعی در امان نگذاشته اند و به هیچ چیز فکر نمی کنند جز پول! شاید برای برخی از آن ها اصلا مهم نباشد دانش آموز قرار است چه اتفاقی برایش رخ دهد یا این تبلیغات قرار است چه بر سر خانواده ها و امنیت روانی آن ها بیاورد یا شاید موضوع را کمی بیشتر بررسی کنیم برای برخی از آن ها اصلا قانون مهم نیست.

سخن از گردش مالی بسیار توسط موسسه های کنکوری سر دراز دارد، برداشتن کنکور نیز بحثی تکراری شده اما شهرهای گرگان و گنبد این روزها اسیر نوع دیگری از فعالیت موسسات کنکوری شده و آن هم موسسات کنکوری غیرمجاز هستند.

این پایگاه خبری در گزارشی که اواسط تیر ماه منتشر کرد به مشکلاتی که می توانند این گونه موسسات برای خانواده ها و آینده دانش آموزان بگذارند اشاره کرد و حتی با پیگیری های میدانی موجب تعطیلی تبلیغات میدانی موسسه کنکوری(..رن) یکی از موسسه های کنکوری بدون مجوز در گرگان شد.

با وجود اینکه در آن زمان مدیر آموزش و پرورش گرگان اذعان داشت دو موسسه کنکوری غیرمجاز به پلیس اماکن معرفی شدند همگان منتظر اقدامات قانونی پلیس اماکن با این موسسه و دیگر موسسه غیر مجاز کنکوری بودند.

بازهم به زمان کنکور سراسری نزدیک شده ایم و در سایه غفلت ناظران این موسسات به اصطلاح زیر زمینی که بدون مجوز فعالیت هستند با استفاده از تبلیغات رنگین و استفاده از اسامی تهرانی که به اساتید پروازی شهرت یافته اند به جیب خانواده ها در این اوضاع اقتصادی امان نمی دهند.

با وجود اینکه از تبلیغات محیطی این موسسه ها جلوگیری شده اما باز هم می بینیم موسسه(..رن) که بسیاری از مدیران شهرستان از فعالیت آن با خبر هستند در فضای مجازی و با استفاده از ظرفیت صفحه های اینستاگرام و تلگرام اقدام به تبلیغات گسترده کرده است.

متخلفان به پلیس اماکن معرفی شده اند

موسسات احسان گوهری راد در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: اسامی موسسات کنکوری غیرمجاز در سطح شهرستان را به دادگستری و اماکن داده ایم اما طبق قانون تنها کاری که می توانیم انجام دهیم همین معرفی به نهادهای قانونی و پلیس اماکن است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه آموزش و پرورش نمی تواند کارهای قهری انجام دهد، خاطرنشان کرد: اسامی این موسسات برای برخوردهای قانونی طی نامه ای رسمی به پلیس اماکن و نهادهای قانونی معرفی اعلام شده اما همچنان این موسسه در حال فعالیت است.

وی در خصوص تبلیغات محیطی موسسه غیرمجاز کنکوری در گرگان، افزود: جای تعجب داشت در گذشته شهرداری و ارشاد تبلیغات محیطی در سطح شهر را به موسسه ای بدون مجوز دادند اما بازهم پیگیر این موضوع خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار