نایب‌ رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات اساسی در بحث گوجه فرنگی، تامین بذر آن است چون از خارج از کشور وارد شده و با توجه به تحریم‌ها به شدت نرخ آن افزایش یافته است.

علت گرانی گوجه فرنگی مشخص شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ جلال محمودزاده با اشاره به افزایش نرخ گوجه‌فرنگی در استان اظهارکرد: مدتی دلیل افزایش نرخ این محصول، صادرات گوجه‌فرنگی بود اما هم اکنون صادرات آن متوقف شده است.

وی تصریح کرد: اما یکی از مشکلات اساسی در بحث گوجه فرنگی، تامین بذر آن است چون از خارج از کشور وارد شده و با توجه به تحریم‌ها به شدت نرخ آن افزایش یافته است.

​نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر بانک مرکزی ارز دولتی برای واردات کود و سم را و قطع کرده و هم اکنون سم و کود گلخانه‌ها با ارز آزاد از خارج از کشور وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین مقداری از قیمتی که افزایش می‌یابد را واسطه‌ها به جیب زده و متاسفانه کود به‌دست کشاورز نمی‌رسد در حالی که در سر مزرعه نرخ گوجه فرنگی بیش از هفت هزار تومان نیست.

محمودزاده افزود: متاسفانه سیستم بازاریابی و فروش آن نیز با مشکل مواجه است و دست وزارت جهاد کشاورزی نبوده بلکه دست وزارت غیرتخصصی صنعت، معدن و تجارت است.

وی اظهارکرد: بی‌تردید از تولید تا بازار مصرف محصولات کشاورزی باید دست یک وزارت خانه باشد اما دولت آن را به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده است.

 

 
منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار