به ابتکار دفتر نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی کارگروه تحول اقتصادی با محوریت کشاورزی در این منطقه تشکیل شد.

تشکیل کارگروه تحول اقتصاد کشاورزی در شرق گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، استان گلستان در شمال شرق کشور یکی از استان‌هایی است که در کنار ظرفیت‌های پرشمار اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مزیتی نسبی به نام کشاورزی را داراست که استان گلستان را در سطح کشور در بسیاری از مولفه‌ها شاخص و زبان‌زد کرده است.

این مزیت نسبی و ظرفیت سرشار اما به دلیل عدم توجه کافی و کمبود نگاه‌های علمی و تخصصی نتوانسته تا به امروز آنگونه که باید در حوزه اشتغالزایی و رفع بسیاری از محرومیت‌ها به کمک استان گلستان بیاید که برخی از کارشناسان آن را ناشی از عدم توسعه صنایع تکمیلی کشاورزی و عدم توجه به زنجیره ارزش می‌دانند.

به همین منظور به ابتکار نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی کمیته‌ای با محوریت تحول اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های حوزه کشاورزی با حضور ادارات و نهادهای ذی‌ربط تشکیل شده است تا بررسی راهکارهای توسعه‌بخش در این حوزه به معیشت مردم در این منطقه محروم کمک شود.

 

 

نخستین جلسه این کارگروه با حضور رئیس دفتر نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش، دبیر گروه مشاورین نماینده، مشاور حوزه کشاورزی نماینده، مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی گنبدکاووس، و تعدادی از کارشناسان و صاحب نظران حوزه کشاورزی در سالن جلسات دفتر «رضا آریان‌پور» نماینده این حوزه انتخابیه در مجلس برگزار شد.

از مهم‌ترین مصوبات این جلسه که با بررسی وضعیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه انتخابیه صورت پذیرفت می‌توان به تدوین اسناد زنجیره‌های ارزش، همکاری بین بخشی برای توسعه اشتغال روستایی اشاره کرد که مقرر شد با همکاری جهاد کشاورزی مشکلات این حوزه احضا شده و پس از بررسی و ارائه راهکار برای اجرا به دستگاه‌های متولی تقدیم شود.

در این جلسه با نظر و تصمیم اعضای کارگروه مدیر جهاد دانشگاهی گنبدکاووس که ارائه دهنده خدمات به شرق استان گلستان می‌باشد به عنوان دبیر کارگروه انتخاب و مسوول پیگیری علمی و مطالعاتی راهکارهای مدنظر برای توسعه اشتغال با محوریت کشاورزی در منطقه شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار