طی تفاهم نامه ای انجام می شود ؛

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت : در قالب این تفاهمنامه از گروه های هدف سازمان تبلیغات اسلامی درشهرهای زیر 25 هزار نفر که خانه های فرسوده دارند حمایت خواهد شد.

حمایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از گروههای هدف سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ؛ حجت الاسلام نور الله ولی نژاد در جلسه  تفاهم نامه همکاری بین اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای احداث مسکن و مقاوم سازی اماکن گروه های هدف گفت: خدمت و خدمت رسانی به مردم  یکی از اصول و اهداف جامعه اسلامی است و از چنان جایگاهی برخوردار است که نوعی عبادت محسوب می شود.

ولی نژاد افزود:خدمت رسانی و انجام امور خیر به عنوان یک مبنای مکتب دینی ما،مرز و زمان ندارد  و شامل همه انسان ها می شود .

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان  بااشاره به اینکه مسئولین  باید مزه خدمت به مردم را بچشانند،افزود: خدمت به کشور و مردم یکی از مولفه های  مهم خواسته حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است  و خدمت به مردم در همه زمان ها  از سوی امامین انقلاب اسلامی تاکید شده است.

ولی نژاد 8 سال جنگ مسلحانه  و هم اکنون جریان نفوذ و جنگ نرم را از علل آباد نبودن و گرفتار شدن در مشکلات اقتصادی کشور بیان  کرد و افزود:تمام منابع کشور که می رفت صرف آبادانی و پیشرفت کشور شود صرف خسارت و خرابی های جامانده از جنگ شده است و امروز نیز دشمن با جنگ نرم و جریان نفوذ به دنبال صدمه زدن به بنیان اقتصادی جامعه و خانواده و ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم است.

وی افزود: هرگونه خدمت به مردم ارزنده است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یک دستگاه ارزنده برای کشور و نظام است که با شوق و علاقه زیاد دنبال خدمت به مردم است.

وی تصریح کرد: گروه های هدف سازمان تبلیغات اسلامی اعم از روحانیون، تشکل های دینی، موسسات قرآنی و... می توانند زبان گویای بنیاد مسکن و هم دستگاه های دیگر در روستاها باشند.

در ادامه سیدمحمد حسینی در این نشست اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان اولین نهاد و اولین دستگاه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب، فعالیت های خودش را به حسب وظیفه مندی در تامین مسکن محرومین، اقشار آسیب پذیر و فاقد مسکن شروع کرد.

وی با بیان این مطلب که یکی از اقدامات مهم نظام بعد از انقلاب تامین مسکن در روستاها بود تصریح کرد: بعد از شروع به کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، انقلابی در ساخت و تامین مسکن به وجود آمد و خدمت نظام به مردم بویژه در روستاها رخن مایی کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان اضافه کرد: تامین مسکن افراد نیازمند، نگاه مقام معظم رهبری و فلسفه وجودی امام (ره) می باشد.

وی بیان کرد: گلستان دومین استان از نظر جمعیتی روستایی می باشد که این موضوع به خاطر نگاه به اهمیت تامین مسکن در روستاها بوده است.

حسینی ابراز کرد: انشاالله بتوانیم با هم افزایی در سه مدل و الگو، واحدهای فرسوده و ناایمن روستایی جامعه هدف سازمان تبلیغات اسلامی را مقاوم سازی و نوسازی کنیم.

وی بااشاره به اینکه در استان  228 هزار واحد مسکونی در سکونتگاه های روستایی وجود دارد، گفت: 56 درصد از واحدهای مسکونی در روستاهای استان غیرمقاوم هستند و امسال در استان 10 هزار واحد مسکونی جهت مقاوم سازی شناسایی شدند و طی 1 سال مقاوم سازی خواهند شد.

وی اضافه کرد: بالای 1 هزار هکتار اراضی روستایی در استان است که در طرح تامین مسکن می توانیم افرادی که فاقد مسکن هستند، در کنار تامین واحد، برای آنان زمین تهیه کنیم.

حسینی  به منظور حمایت از گروه های هدف سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در قالب این تفاهمنامه  از گروه های هدف سازمان تبلیغات اسلامی درشهرهای زیر 25 هزار نفر که خانه های فرسوده دارند حمایت خواهد شد.

تفاهم نامه همکاری دوجانبه بین  اداره کل بنیاد مسکن با اداره کل تبلیغات اسلامی مبنی بر ساخت و تامین مسکن مقاوم برای  گروه های  هدف سازمان تبلیغات اسلامی از جمله هیات های مذهبی، مداحان، طلاب تحت پوشش و ... به امضاء حجت الاسلام والمسلمین ولی نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان و مهندس حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن استان رسید.

لازم به ذکر است طبق این تفاهم نامه بنیاد مسکن استان جهت ساخت هر واحد مسکونی تا سقف ۶۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت پانزده ساله پرداخت می کند.

همچنین مقرر شد به نیازمندان و واجدان شرایط این تفاهم از محل حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی ره کمک بلاعوض نیز پرداخت شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار