مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از برنامه‌ریزی برای برگزاری مجازی جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در استان خبر داد.

جشنواره بین‌المللی "فرهنگ اقوام ایران زمین" به صورت مجازی در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گلستان ، احمد تجری اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام به عنوان یک برند و برنامه فاخر فرهنگی استان گلستان در سطح ملی و بین‌المللی مطرح است.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا و به جهت اهمیت این جشنواره، جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در سال جاری به صورت مجازی و با تأکید بر تولید محتوا از برنامه‌های اجرایی ادوار گذشته این جشنواره برگزار می‌شود.

تجری گفت: تولید محتوای مناسب در انواع مختلف، برگزاری نمایشگاه مجازی، برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی مرتبط، برگزاری مسابقات آنلاین از جمله برنامه‌های این دوره از جشنواره است.

وی با بیان اینکه پوستر جدید جشنواره اقوام به زودی طراحی و رونمایی خواهد شد، افزود: کارگاه‌های فضای مجازی که در زمان شیوع کرونا ویروس شکل گرفته، فرصت و ظرفیت بسیار خوبی است و حتما از آن در این دوره از جشنواره استفاده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: با شکل‌گیری کارگروه فضای مجازی گردشگری استان گلستان باید از ظرفیت این کارگروه و کمیته‌های تخصصی آن در این دوره از جشنواره استفاده شود.

 جشنواره فرهنگ اقوام در گلستان نخستین بار در سال 84 برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سابق به نام استان گلستان ثبت و درج شد و با توجه به استقبال بی سابقه مردم و مسئولین تاکنون در 13 دوره برگزار شده است. این جشنواره در این ادوار با حضور مهمانان خارجی، سفرا و کارداران کشورهای مختلف، خبرنگاران داخلی و خارجی در بخش‌هایی نظیر حضور و معرفی فرهنگ‌های مختلف ایران زمین و اجرای برنامه‌های بومی محلی شامل موسیقی آیینی اقوام، سرودهای فولکلوریک، آداب و رسوم، برپایی غرفه‌های صنایع دستی و سوغات، ایجاد سیاه چادر عشایر و اقوام، برپایی سازه‌های سنتی روستایی، برگزاری مسابقات و برنامه‌های علمی برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار