معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: دست بوس آن افرادی هستیم که در خانه‌های خود مانده‌اند و از خود مراقبت کردند تا بیمار نشوند، این افراد با این کار خود یاور کادر بهداشت و درمان هستند.

از خود مراقبت کنید بیمار نشوید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، دکتر فریدون رحمانی در برنامه زنده شب‌های بام ایران صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری، گفت: تنها ۳ درصد مبتلایان به کرونا در استان فوت می‌کنند این رقم در کشور میانگین ۶ درصد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: اگرچه بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری معمولا حال عمومی بدی دارند اما خوشبختانه میزان بهبودی و ترخیص این افراد از میانگین کشوری بسیار بیشتر است، این مهم به دلیل همراهی و همکاری خوب مردم این استان حاصل شده است.

وی ادامه داد: اگر مردم در چهارمحال و بختیاری رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی را نمی‌کردند بی‌شک با فاجعه در این استان مواجه می‌شدیم و موارد بستری و فوتی بسیار زیاد می‌شد.

رحمانی عنوان کرد: دست بوس آن افرادی هستیم که در خانه‌های خود مانده‌اند و از خود مراقبت کردند تا بیمار نشوند، این افراد با این کار خود یاور کادر بهداشت و درمان هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: امید بسیاری داریم که با تدابیر اندیشیده شده طی دو تا چهار هفته آینده و اجرای درست محدودیت‌ها به نتایج خوب و کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: مطالعات بسیاری در سطح جهان و ایران بر روی واکسن کرونا انجام گرفته است اما نباید فعلا منتظر واکسن باشیم.

رحمانی یادآور شد: اتفاقی که در دو ماه اخیر به‌ویژه در چهارمحال و بختیاری رخ داد این بود که هر فرد مبتلا به کرونا، اطرافیان خود را نیز آلوده کرده است چراکه نکات و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: در حال حاضر کوچک‌ترین علائم ازجمله آبریزش، سرفه و... نباید به حساب سرماخوردگی گذاشته شود، این افراد باید خود را در محلی جدا از سایر افراد خانواده قرنطینه کنند تا احتمال کرونا رد یا تایید شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار