معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به بستری روزانه ۵۰ نفر، ترخیص روزانه ۶۵ بیمار کرونایی و افزایش ۳۰ درصدی بهبود یافتگان نسبت به مبتلایان گفت که تعداد افراد بستری در مراکز درمانی گلستان به دلیل ابتلا به این بیماری به ۳۵۰ نفر کاهش یافته است.

افزایش ۳۰ درصدی بهبودیافتگان کرونا در گلستان نسبت به مبتلایان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سراج الدین عارف نیا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیر نزولی بستری در کردکوی، بندرگز و علی آباد بعنوان شهرهای داری بیشترین بیماران کرونایی از چند روز قبل آغاز شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، کاهش بیشتر تعداد مبتلایان مورد انتظار است.

وی بیشترین کاهش تعداد بستری شدگان کرونای گلستان را مربوط به آق قلا دانست و گفت: تعداد بستری روزانه بیماران کرونایی این شهرستان با ۸۵ درصد کاهش از ۶۰ نفر در روز به کمتر از ۱۰ نفر رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود : به طور متوسط روزانه ۱۰ نفر از تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی گلستان کاسته می شود اما وضعیت گلستان همچنان قرمز بوده و نیازمند همراهی بیشتر مردم برای عبور از این شرایط است.

عارف نیا ادامه داد: برای رسیدن به مرحله ثبات بیماری باید تعداد بستری شدگان به کمتر از۲۰۰ نفر برسد که این روند کاهشی در گلستان آغاز شده و از ۴۰۰ نفر در هفته گذشته به ۳۵۰ بیمار کرونایی در حال حاضر رسید.

وی ادامه داد: با وجود جان باختن روزانه تعداد زیادی از شهروندان، هنوز خیلی از افراد جامعه کرونا را جدی نگرفته اند و همین بی توجهی ها روند کنترل این بیماری را دشوار و طولانی خواهد کرد.

وی انتقال سریع کرونا را دغدغه اصلی مدیریت و مهار این بیماری دانست و گفت: اگر فرد جوانی در خانواده به این بیماری مبتلا و سپس درمان شد نباید معاشرت با اقوام و به خصوص اعضای مسن و پرخطر خانواده را آغاز کند زیرا خطر مرگ و میر در افراد مسن و پرخطر ۵ برابر از افراد عادی بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز یکشنبه گفت: تاکنون ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار