با وجود اینکه رئیس جمهورو معاون اول وی آمار واردات در دولت نهم و دهم را ۷۲۰ میلیارد دلار اعلام کرده بودند؛ سخنگوی دولت امروز در نشست خبری، این عدد را ۴۱۸ میلیار دلار دانست.

نوبخت هم اظهارات روحانی را رد کرد + جدول

به گزارش گلستان 24، شمار مسئولان دولت یازدهم که آمار واردات 720 میلیارد دلاری مورد ادعای مسئولان قوه مجریه را زیر سوال می برند، هر لحظه در حال افزایش است. در جدیدترین تناقصی که در خصوص اعلام آمار واردات در دولتهای نهم و دهم اعلام شد، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در جمع خبرنگاران آمار واردات 8 سال دولتهای نهم و دهم را به شرح زیر اعلام کرد:

نسیم نوشت؛ مجموع ارقامی که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای واردات در سالهای 84 تا 91 اعلام کرده است، چیزی در حدود 418 میلیارد دلار شده که با رقم 720 میلیارد دلاری که دولتمردان بر روی آن اصراردارند، حدود 302 میلیارد دلار تفاوت دارد! پیش از مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک و بهزاد شیری معاون این سازمان هم نتوانسته بودند رقم 720 میلیارد دلار مورد ادعای مسئولان دولت را ثابت کنند. این مسئله به خوبی اثبات می کند که متاسفانه دولت در توجیه نداشتن برنامه اقتصادی برای اداره کشور، با وجود گذشت دو سال از به دست گرفتن سکان اجرایی همچنان با اطلاعات غلط دادن از آمار دولت قبل به پاک کردن صورت مسئله و فرار به جلو علاقه زیادی دارد. باید منتظر ماند و دید واکنش نهادهای مسئول مانند گمرک و سازمان توسعه و تجارت به آمار جدید نوبخت چه خواهد بود و چه توجیهی برای صحبت های سخنگوی دولت خواهند داشت

 

ارسال نظر

آخرین اخبار