رئیس جمهور قانون تأسیس ۷ منطقه آزاد و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی جدید را که ۱۵ اردیبهشت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد را برای اجرا به وزارت اقتصاد ابلاغ کرد.

روحانی قانون تأسیس ۷ منطقه آزاد جدید را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش گلستان24،حسن روحانی رئیس جمهور مصوبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ مجلس مبنی بر تأسیس ۸ منطقه آزاد و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی جدید که ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در مجمع تشخیص مصلحت نظام به ۷ منطقه آزاد جدید کاهش یافت و تصویب شد و سپس در ۵ خرداد امسال از سوی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت ارسال شد را در تاریخ ۶ خرداد امسال برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابلاغ کرد.

این قانون، ماده واحده بوده و شامل ۷ منطقه آزاد اینچه برون در استان گلستان، بانه-مریوان در استان کردستان، مهران در استان ایلام، اردبیل در استان اردبیل، سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان، بوشهر در استان بوشهر، قصر شیرین در استان کرمانشاه می‌شود.

همچنین مناطق ویژه اقتصادی جدید نیز شامل فسا و لار در استان فارس، ابرکوه و میبد در استان یزد، زنجان، گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، سرو-ارومیه در آذربایجان غربی، خواف و قوچان در خراسان رضوی، خرم آباد در استان لرستان، تاکستان در استان قزوین، شاهین شهر در استان اصفهان و منطقه ویژه اقتصادی دارویی در ساوجبلاغ استان البرز می‌شود.

بر اساس این قانون، امکان واردات خودروهای خارجی صرفاً در محدودهای تعیین شده برای مناطق آزاد امکانپذیر است ولی در مناطق ویژه اقتصادی این امکان وجود ندارد.

همچنین واردات کالا از مناطق آزاد به سرزمین‌های اصلی ممنوع بوده و صرفاً کالاهای همراه مسافر آن هم برای کالاهای تولید شده در مناطق آزاد، از این ممنوعیت معاف است.

انتهای پیام/مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار