عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس گفت: با ایجاد منطقه آزاد تجاری در اینچه برون اقتصاد رونق می‌گیرد و تولید نیز جهش پیدا می‌کند و امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیمی بگیرد که بتواند بخشی از محرومیت‌های گلستان را رفع کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان: رونق اقتصادی و جهش تولید با ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون رقم می‌خورد

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: اغلب مناطق آزادی که در گذشته ایجاد شدند نتوانستند به اهداف موردنظر دست پیدا کنند و بیشتر به محلی برای واردات کالاها تبدیل شدند.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که درباره لایحه مناطق آزاد جدید از جمله اینچه برون مطرح شده همین نگرانی است که البته مجمع نمایندگان با کمک مسئولان استان این دغدغه مسئولان و تصمیم گیران درباره این لایحه را برطرف کرده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به شکل گیری بندر خشک در منطقه مرزی اینچه برون و ایجاد پایانه و انبار غلات در این منطقه، شرایط متفاوتی بر اینچه برون حاکم خواهد شد و تبدیل به مرکزی برای فرآوری و تولید محصولات جدید و استقرار صنایع مختلف می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم استان گلستان چند سالی است که منتظر به ثمر رسیدن این لایحه هستند، گفت: در حال حاضر لایحه منطقه آزاد اینچه برون منتظر تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام است و امیدواریم تصمیمی که گرفته می‌شود بتواند بخشی از مشکلات و محرومیت‌های استان گلستان را برطرف کند.

منتظری تأکید کرد: با ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون سیمای استان گلستان متحول می‌شود، اقتصاد رونق می‌گیرد و تولید نیز جهش می‌یابد.

وی همجواری گلستان با کشورهای آسیای میانه را یک ظرفیت مهم و خوب برای ایجاد منطقه آزاد تجاری برشمرد و افزود: با برقراری ارتباط تجاری با کشورهای حوزه سی آی اس، ضریب استقامت و پایداری جمهوری اسلامی در برابر تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها افزایش خواهد یافت.

عضو مجمع نمایندگان استان بیان داشت: وجود خط ریلی سراسری و اتصال آن به کشورهای منطقه آسیای میانه در کنار وجود گمرک و نزدیکی به فرودگاه گرگان و همچنین وجود اراضی وسیع در منطقه شرایط مناسبی را برای ایجاد منطقه آزاد در اینچه برون فراهم کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار