رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان :

رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان گفت: با بسته شدن مرز ترکمنستان و سیب زمینی‌های موجود در انبار‌ها صنایع تبدیلی تمایلی به خرید سیب زمینی تازه چین گلستان ندارند و از سیب زمینی‌های موجود در انبار‌ها نیاز خود را تامین می‌کنند.

بسته شدن مرز ترکمنستان،صنایع تبدیلی را ازخرید سیب زمینی تازه چین منصرف کرد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، رمضان مقصودلو، با اعلام این مطلب اظهار کرد: قیمت تمام شده هر کیلو سیب زمینی در گلستان ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است و پیش بینی می‌شد با وقوع سرما سرزدگی و از بین رفتن بخشی از محصول سیب زمینی با قیمت خوبی به فروش برسد تا حداقا هرینه تولید خود را به دست بیاورند، اما اینگونه نشد.

وی افزود: قیمت تضمینی خرید سیب زمینی در گلستان ۸۱۹ تومان مصوب شده و این درحالی است که قیمت تمام شده برای کشاورز ۳ برابر این رقم است.

مقصودلو ادامه داد: قیمت تمام شده سیب زمینی در هر هکتار حدود ۶۰ میلیون تومان است و متوسط برداشت که تا پارسال ۲۵ تن بود امسال به دلیل سرما زدگی‌های متعدد به ۱۵ تن رسیده است.

او با گلایه از وزارت جهاد کشاورزی گفت: چطور وزارت خانه، چون ارزی برای واردات سویا نداشت قیمت سویای ۳ هزار تومانی را ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و قیمت خرید تضمینی دیگر محصولاتی مانند کلزا، پنبه و گندم را چند برابر کرد، اما برای سیب زمینی کاران این اتفاق رخ نداد.

مقصودلو گفت: برگزاری‌های جلسات متعدد دردی از سیب زمینی کاران درمان نمی‌کند و دولت باید تلاش کند بخشی از این سیب زمینی را حداقل با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورز خریداری کند تا باقی مانده محصول در بازار بالانس شود.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار