مدیرعامل آب و فاضلاب استان:

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گلستان گفت: عدم توجه به مصرف ۹۰ درصدی حوزه کشاورزی از منابع آب های زیرزمینی، قطعا در تامین مصرف ۳ درصدی آب شرب اثر دارد.

عدم توجه به مصرف ۹۰ درصدی حوزه کشاورزی از منابع آب های زیرزمینی

به گزارش خبرنگار گلستان24، بهزاد هرمزی در جلسه بررسی مشکلات آب شرب کلاله با بیان این مطلب اظهار کرد:با انتقال آب با کیفیت دو حلقه چاه کشاورزی به شبکه آبرسانی کلاله تا حدودی مشکل آب مردم حل شده است؛ اما مردم باید همراهی کنند و در مصرف آب صرفه جویی کرده و از آبیاری باغچه حیاط، شستن اتومبیل و... خودداری کنند. 

وی افزود: مشکل تامین آب شرب مردم کلاله؛ با اتمام پروژه ملی که با حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی توسط آب منطقه ای در حال اجراست؛ برطرف می شود.

هرمزی با انتقاد از کشت شالی و چغندر قند در مزارع آبی استان گفت: با توجه به‌ کاهش شدید پوشش برف در ارتفاعات؛ در اردیبهشت امسال سطح برف به صفر رسید، این در حالی است؛ که در اول اردیبهشت سال قبل سطح پوششی برف استان ۱۲۸ کیلومتر مربع بود.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان در ادامه اظهار داشت: کاهش ۵۰ درصدی آب چشمه ها مشکلات عدیده ای در آب شرب بوجود آورده؛ که انشاءالله با همراهی مردم و تلاش همکارانم شاهد کاهش این مشکلات خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار