مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان:

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: نیازمند صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف برق در استان گلستان هستیم.

نیازمند صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف برق هستیم

به گزارش گلستان24، علی اکبر نصیری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: با توجه به کمبود برخی از اقلام در بازار تصمیم گرفته شده که برخی از کارخانجات مثل سیمان که کمبود آن در بازار مشکلاتی به وجود آورده در یک نوبت کاری فعالیت داشته باشد و برق آن را تامین کنیم.

وی ادامه داد: حدود 10 درصد نیازمند صرفه جویی برق در استان گلستان هستیم، در استان یک هزار و ۵۰۰ مگاوات نیاز مصرفی برق داریم و باید 150 مگاوات صرفه جویی اتفاق بیفتد.

نصیری بیان کرد: براساس تفاهم نامه هایی که داریم و در قالب برنامه پاسخگویی بار بخشی از صنایع و کشاورزان با ما همکاری می کنند.

وی افزود: با توافق با صنعت تلاش ما این است که 80 مگاوات صرفه جویی در مصرف برق در استان داشته باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: هر خانوار حتی با خاموشی یک لامپ می تواند با ما همکاری کنند و با تنظیم  دمای کلرها و وسایل سرمایشی در دامنه دمای 26 درجه سانتیگراد و عدم استفاده از لوازم برقی در ساعات پیک مصرف برق می توانند در این امر به ما کمک کنند.

نصیری ابراز داشت: در روز دوشنبه و سه شنبه بسیار هوا گرم است و نیازمند کاهش میزان مصرف برق در سطح استان هستیم.

وی افزود: در روز گذشته  735 مگاوات در طول روز اوج مصرف برق استان بود و امروز به 950 مگاوات رسیده و تقریبا 200 مگاوات افزایش یافته است.

این مقام مسئول بیان کرد: تا حالا هوای خنکی در استان حاکم بود و این مسئله به خاموشی ها کمک کرد و روزهای آینده برنامه زمان بندی خواهیم داشت و امیدواریم با مشارکت صنایع به سمت خاموشی خانگی نرویم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار