در حالی مسئولان در گلستان توصیه به صرفه جویی در مصرف آب و برق می کنند اما مردم از قطعی های زیاد و بدون برنامه در استان گله مندند.

توصیه به صرفه جویی30 درصدی در مصرف برق /کلافگی مردم از قطعی های آب و برق در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ «استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف در زمان ساعت اوج مصرف می تواند به کاهش خاموشی ها کمک می کند»این توصیه همه کارشناسان برای گرمای بی سابقه در تابستان دراستان گلستان است.

اینکه مردم باید به صرفه جویی اهتمام داشته باشند درست است اما نمی توان از سو مدیریت های مدیران بالادستی در حوزه برق و انرژی گذشت که با وجود پیش بینی های کم آبی، افزایش دما، تغییر اقلیم آب و هوایی و غیره نتواستند مدیریت لازم را در کشور انجام دهند .

مردم استان گلستان که اغلب کشاورز بوده و در فصل زراعت به آب و برق احتیاج دارند بعد از قطعی مکرر به خصوص در روز های گذشته در چندین شهر اعتراض کردند اما این مسئولان  هستند که  تقصیر را گردن این آن می اندازند و عذرخواهی  نکرده از مردم می خواهند که صرفه جویی کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان اظهار کرد: قطعی‌های سراسری اخیر و خارج از برنامه، به سبب پایین بودن ذخیره آبی سد‌های نیروگاهی و خروج آنها از مدار بود.

علی اکبر نصیری ادامه داد:علاوه برآن  یکسری از نیروگاه های مان  روز گذشته از مدار خارج شدند وهمین باعث شد که رله های  فرکانسی و پست های سریع القطع عمل کند و برنامه زمان بندی اعلام شده رعایت نشد.

وی افزود: سهمیه استان گلستان ۱۰۰۰ مگاوات  اعلام کرد و گفت: مصرف اکنون ما ۱۵۰۰ مگاوات است که از مردم می خواهیم در مصرف برق صرفه جویی کنند.

نصیری تاکید کرد: با ۳۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب و برق، قطعی نخواهیم داشت.

رئیس آب و فاضلاب گرگان نیز درباره دلایل قطعی مکرر آب در استان  هم گفت: قطعی برق، باعث کاهش استحصال و تولید آب و در نتیجه قطعی آب شده است.

قربان غلامی برمدیریت مصرف آب تاکید و افزود: صرفه جویی مهمترین عامل کاهش ققعطی آب در استان خواهد بود لذا از مردم می خواهیم  به این مهم اهتمام داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار