مدیرکل امور عشایری گلستان

مدیرکل امور عشایری گلستان گفت که برای کمک به کاهش تجمع خریدار و فروشنده دام زنده در شرایط قرمز کرونایی استان و به مناسبت عید سعید قربان ساعت کار میدان فروش دام زنده گنبدکاووس از بزرگترین مراکز عرضه دام کشور ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه افزایش یافت.

ساعت کار میدان فروش دام گنبدکاووس ویژه عید قربان افزایش یافت

به گزارش گلستان24، رضا علیپوری با اعلام این خبر اظهار کرد که تا چند روز باقی مانده به عید قربان علاوه بر توزیع ماسک رایگان در ورودی میدان دام گنبدکاووس به افراد بدون ماسک، ساعت آغاز فعالیت این بازار از ۶ به پنج صبح و ساعت پایان کار از ۱۱ به ۱۲ و ۳۰ دقیقه تغییر کرده است.

وی افزود: هرساله به مناسب عید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی، حدود ۴۰۰ هزار راس دام در استان گلستان ذبح می‌شود که بخشی زیادی از خرید و فروش دام‌ها مربوط به میدان فروش دام گنبدکاووس است.

علیپوری ادامه داد: علاوه بر مردم گلستان، از میدان فروش دام گنبدکاووس، گوسفند به استان‌های دیگر مانند تهران، البرز و مازندران و بز برای استان‌های جنوبی از جمله فارس و اصفهان خریداری و حمل می‌شود.

مدیرکل امور عشایری گلستان از افزایش خرید و فروش دام از یک هفته مانده به عید قربان در میدان دام گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: با افزایش تقاضا به مناسب این عید بزرگ اسلامی روزانه حدود پنج هزار راس دام سبک و ۲۰۰ راس گاو و گوساله با وزن کشی رسمی و با گردش مالی ۱۵۰ میلیارد ریال در میدان فروش دام گنبدکاووس خرید و فروش می‌شود.

علیپوری ادامه داد: به همین میزان یا بیشتر دام زنده نیز به صورت سرپایی و چشمی در داخل و اطراف میدان دام گنبدکاووس خرید و فروش می‌شود و برخی افراد نیز برای خرید دام به روستاها مراجعه می‌کنند.

وی به خریداران توصیه کرد: حتما برای اطمینان از سلامت دام به دامپزشک مستقر در میدان دام گنبدکاووس مراجعه و از باسکول‌های استاندارد موجود برای وزن‌کشی دام‌ها استفاده کنند.

مدیرکل امور عشایری گلستان قیمت بره نر ۴۰ تا ۵۰ کیلویی را هر کیلو ۵۰۰ تا ۵۲۰ هزار ریال و گاو را ۴۶۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: ماموران نیروی انتظامی برای جلوگیری از خرید و فروش دام سرقتی در میدان دام گنبدکاووس مستقر هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار