کارشناس مسئول مرمت بناهای تاریخی میراث فرهنگی گلستان گفت: سال گذشته ۸۳۲ شی تاریخی و فرهنگی (سکه، ظروف سفالی و مفرغی) در گلستان کشف شد.

۸۳۲ قلم شی تاریخی در گلستان کشف شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ جاوید ایمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: سال گذشته ۸۳۲ شی تاریخی و فرهنگی (سکه، ظروف سفالی و مفرغی) در گلستان کشف شد.

وی افزود: ۸۸۱ اثر ثبت شده در گلستان وجود دارد که شامل میراث تاریخی (محوطه ها، تپه ها، بافت ها و غیره) و میراث طبیعی است.

ایمانیان ادامه داد: در سال گذشته ۲۰ دستگاه فلزیاب و امسال تاکنون دو دستگاه فلزیاب کشف شده است.

وی گفت: اشیای کشف شده شماره گذاری و کدگذاری شده و در انبار موزه نگهداری می شود و ممکن است تعدادی از آنها به موزه های کشوری ارسال شود.

کارشناس مسئول مرمت بناهای تاریخی میراث فرهنگی گلستان بیان کرد: با توجه به گسترش و تنوع آثار تاریخی، حفظ و حراست این آثار به سادگی امکانپذیر نیست.

وی از فعالیت ۴۰ یگان حفاظت میراث فرهنگی در استان خبرداد و گفت: نگهداری و حفاظت از این میراث با این تعداد نیرو و با توجه به فاصله این آثار از هم کار سختی است و در این زمینه به همکاری نیروی انتظامی نیازمندیم.

ایمانیان با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی در بین مردم جلوی تخریب این آثار را گرفت، توضیح داد که بخش قابل ملاحظه ای از اشیاء تاریخی در حین خرید و فروش کشف شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار