مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان:

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برگزاری ۲۷ دوره آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلین و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت در سه‌ماهه نخست سال امسال خبر داد.

۲۷ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان 24،  به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گلستان، احمد تجری اظهارکرد: با شیوع کرونا برگزاری دوره‌های آموزشی حوزه صنایع‌دستی به‌صورت حضوری تا حدی غیرممکن است و سعی شد تا این دوره‌ها با تعداد محدود در سطح استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه آموزش صنایع‌دستی بر اساس ابلاغیه از سوی معاونت صنایع‌دستی کشور در دو گروه آموزش تخصصی شاغلین صنایع‌دستی و آموزش ترویجی عمومی اجرایی می‌شود، افزود: در سه‌ماهه نخست سال جاری تعداد 27 دوره آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلین و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای 384 نفر اجرایی شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد دوره آموزشی، 11 دوره در حوزه آموزش شاغلین صنایع‌دستی برای 148 هنرمند در رشته‌های تجاری‌سازی، رنگرزی سنتی، پلاس بافی، اشتغال‌زایی و کسب‌وکار و غیره برگزار شد.

تجری ادامه داد: همچنین 16 دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی نیز برای 236 علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های گلیم‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، چرم‌دوزی، قلم‌زنی، ملیله سازی، سفالگری و لعاب سفال، نساجی سنتی، مینای سفال، حصیربافی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی شاغلین صنایع‌دستی در رده‌های عمومی و تخصصی و باهدف پایداری اشتغال موجود در این حوزه و ارتقاء سطح دانش، مهارت شاغلین، برای همه فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ازجمله صنعتگران، هنرمندان، صادرکنندگان و تولیدکنندگان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت در آموزش رشته‌های صنایع‌دستی به‌صورت حضوری، در سه‌ماهه اول سال 1400 هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی نیز پرداختند.

وی با اشاره به اینکه این دوره‌های مجازی در رشته‌های سفال، تجارت الکترونیک و بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی و غیره اجرایی شده است، بیان کرد: آموزش مجازی این فرصت را به علاقه‌مندان می‌دهد که با کمترین هزینه و در منزل، رشته صنایع‌دستی موردنظر خود را از طریق فضای مجازی آموزش ببینند.

تجری توسعه آموزش و اشتغال در بخش صنایع‌دستی را از مهمترین برنامه‌های معاونت صنایع‌دستی استان گلستان برشمرد و گفت: معاونت صنایع‌دستی استان باوجود شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌ها در برگزاری دوره‌های آموزشی نهایت تلاش خود را به کاربست تا دوره‌های آموزشی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و در ادامه سال جاری نیز برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی با همکاری هنرمندان و صنعتگران استان در راستای توسعه و ترویج صنایع‌دستی در دستور کار این معاونت قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار