بیت کوین گلد چیست ؟

سرعت رشد ارزهای دیجیتال به قدری شدت گرفته است که از رقیبان اصلی نظام های مالی قدیمی محسوب می شود. این روزها که بحث ها درباره بیت کوین و سایر آلت کوین ها حسابی بالاگرفته ، کمتر کسی پیدا می شود که آن ها را نشناسد یا با آن ها کار نکرده باشد.

بیت کوین یکی از مهم ترین و معروف ترین رمز ارزهایی است که در صدر لیست مبادلات ارزهای دیجیتال قرار دارد. این رمز ارز در سال 2008 وارد بازار شد.

همانطور که سایر آلت کوین ها با پدیده ای به نام فورک مواجه می شوند، بیت کوین هم از این قضیه در امان نبوده است و حدود نه سال پس از عرضه شدنش یکی از معروف ترین فورک های آن به نام بیت کوین گلد، وارد عرصه رقابت در دنیای کریپتو کارنسی ها شد.

اگر از دسته افراد حرفه ای در عرصه کریپتو کارنسی ها باشید حتما در مورد فورک و مفهومش اطلاعات کافی دارید. اما اگر در مورد آن چیزی نمی دانید نگران نباشید. ما در این مطلب قرار است تا با همه چیز درباره بیت کوین و بزرگترین فورک آن آشنا شویم.

002

مفهوم فورک در دنیای ارزهای دیجیتال

شاید بهتر باشد که قبل از پرداختن به بیت کوین گلد، با مفهوم fork آشنا شوید.

همه ما می دانیم که هر ارز دیجیتالی جدا از ارزش و جایگاهش در بازار های مالی، مشکلاتی هم در شبکه و ساختارش دارد که حل شدن آن ها یکی از بزرگترین دغدغه های توسعه دهندگان این ارزهاست.

یکی از فناوری هایی که با هدف حل مشکلات اکثر ارزها در زمینه تراکنشی راه اندازی شد، بلاک چین نام گرفت.

بلاک چین یکی از فناوری های پرکاربرد در عرصه دیجیتال محسوب می شود که حاوی اطلاعات و داده های موجود در شبکه می باشد و افراد را قادر می سازد تا بتوانند تراکنش های صورت گرفته در شبکه را مشاهده کنند.

این فناوری قدم بسیار بزرگی در دنیای کریپتوکارنسی ها و امنیت شان محسوب می شد اما هنوز هم مشکلات دیگری وجود داشتند.

وقتی یک ارز با مشکلی در ساختار رو به رو می شود یکی از راه های آن استفاده از رویکرد فورک یا تولید شاخه های جانبی برای آن ارز است. این عمل که در بستر بلاک چین انجام می گیرد، در واقع ساختن بلاک یا شاخه جدیدی در شبکه بلاک چین یک رمز ارز با ویژگی های بهبود یافته است.

در نتیجه اضافه کردن بلاک جدید، نسخه جدیدی با کدنویسی های تازه تر از ارز مربوطه ایجاد می شود که می تواند شروع پروژه جدیدی برای یک رمزارز باشد.

بیت کوین گلد در واقع همان فورکی بود که درباره بیت کوین اتفاق افتاد و به یکی از بحث بر انگیزترین فورک های این رمز ارز تبدیل شد.

003

آشنایی با بیت کوین گلد؛ فورک محبوب!

بیت کوین گلد به عنوان یکی از شاخه های ارز بیت کوین در تاریخ 24 اکتبر 2017 ایجاد شد. این کوین در ابتدا هدفش را غیرمتمرکز سازی بیت کوین اعلام کرد اما با توجه به اینکه همه ما می دانیم بیت کوین یک شبکه مالی غیرمتمرکز می باشد که هدف اصلی اش کنار زدن نظام های مالی متمرکز است، این ادعا غیر معقول به نظر می رسید.

در مقابل این ادعا، یکی از نقص های بزرگی که درباره بیت کوین وجود داشت، به فرآیند استخراج یا اصطلاحا ماینینگ این رمز ارز مربوط می شد که یکی از محتمل ترین ترین دلایل برای ایجاد بیت کوین گلد به شمار می رود و اصلا ارتباطی با غیرمتمرکز سازی بیت کوین ندارد.

BTG تصمیم داشت تا در کنار استفاده از نام و پلتفرم قدرت مند بیت کوین، با اضافه کردن اصلاحات ساختاری بتواند جایگاه جدیدی را در بین ارزهای دیجیتال به خودش اختصاص دهد.

تیم توسعه بیت کوین گلد، بیش از 20 توسعه دهنده در عرصه جهانی دارد که توسط jack liao  رهبری می شوند و برای بهبود این رمز ارز تلاش می کنند.

 

 

BTG؛ نماینده عدالت در استخراج!

همانطور که می دانید موجودی کوین های جدید در شبکه بیت کوین، وابسته به استخراج ارزی ماینرها در شبکه می باشد. فرآیند استخراج بیت کوین پروسه ای زمان بر و نیازمند صرف انرژی های بالایی می باشد.

علاوه بر آن به تجهیزات و دستگاه های تخصصی و گران قیمتی نیاز دارد تا فرآیند ماینینگ بتواند بدون مشکل انجام شود.

با این حساب ماینرهای تازه کار نمی توانند در زمینه  استخراج بیت کوین فعالیت کنند و درآمدزایی داشته باشند، همین امر یکی از باگ های بزرگ درباره بیت کوین به شمار می رود.

اینجاست که بیت کوین گلد به عنوان یک عدالت خواه وارد عرصه ارزهای دیجیتال و شبکه بیت کوین می شود. این ارز به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به تجهیزات گران قیمت بتوانید عمل استخراج را انجام دهید.

عملکرد این شبکه به گونه ای است که فرقی نمی کند شما از به روز ترین و گران قیمت ترین تجهیزات استفاده کنید یا از کامپیوترهای معمولی بهره ببرید، بلکه در نهایت سرعت استخراج برای همه ماینرها یکسان است و هیچ کس نسبت به دیگری برتری ندارد.

بیت کوین گلد باور داشت که عرصه استخراج در شبکه بیت کوین در دست افراد سرمایه داری است که در نهایت آن ها را پول دار تر می کند، برای همین اولین هدف به وجود آمدنش، مبارزه با این سیستم استبدادی و اجرای عدالت در این زمینه بود.

همین امر باعث شد که این ارز در بین کاربران محبوب شود و بحث ها درباره بیت کوین گلد به یکی از داغ ترین کرسی ها در فضای مجازی  تبدیل شود.

004

عرضه بیت کوین گلد در صرافی ها

پسا استخراج یکی از رویکردهایی بود که بیت کوین گلد برای عرضه اولیه از آن استفاده کرد. رویکرد پسا استخراج روشی است که پس از اجرای فورک به کار گرفته می شود و طی آن 100 هزار کوین استخراج ، یا به اصطلاح ماین می شود.

این عمل بر پایه ایجاد 8 هزار بلاک جدید در شبکه و با سرعت بالا انجام می گیرد و در نهایت کوین هایی که تولید می شوند در روند توسعه و بهبود شبکه استفاده می شوند.

در ابتدای وارد شدن BTG به دنیای ارزهای دیجیتال، هر شخصی که بیت کوین داشت، توانست به همان تعداد بیت کوین گلد به دست آورد و آن را مبادله کند.

همه ما کوین بیس را به عنوان محبوب ترین صرافی ارز دیجیتال می شناسیم. جالب است بدانید که در ابتدای روی کار آمدن ارز بیت کوین گلد، این صرافی دید خوبی نسبت به آن نداشت و اعلام کرد که از بیت کوین گلد پشتیبانی نمی کند.

این صرافی ارز دیجیتال دلایل خودش را برای این کار داشت، طبق نظر کارشناسان ارزی، بیت کوین گلد رمز ارز امنی محسوب نمی شد زیرا سازندگانش کد آن را در اختیار مردم قرار نداده بودند.

قطعا امنیت هر ارزی از مهم ترین فاکتورهای لازم برای محبوبیت اش است اما بد نیست بدانید که بیت کوین گلد از زمان عرضه شدنش تلاش ها و برنامه های زیادی را در جهت ایمنی بیشتر شبکه و مبادلات این رمز ارز اجرایی کرده است.

از مطرح ترین صرافی هایی که از این رمزارز پشتیبانی می کنند، می توان موارد زیر را نام برد:

. بایننس

. بیترکس

.بیتفینکس

. بیت هامب

. چنجلی

. شیپ شیفت

. بیت بی

. تیداکس و سایر صرافی های معتبر دیگر

005

آینده BTG در بازار های مالی

یکی از مهم ترین بحث هایی که درباره بیت کوین گلد وجود دارد، ارزش این ارز در آینده است. زمانی که BTG پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشت هدف های معینی را برای دستیابی مشخص کرد و این یکی از ویژگی های محبوب برای کاربران به شمار آمد.

زیرا همانطور که می دانید برنامه های سازندگان یک ارز بخش مهمی از اعتبار آن را تشکیل می دهد و نشان دهنده این است که این شبکه برای توسعه و افزایش اعتبار تلاش می کند و ارزش سرمایه گذاری را دارد.

یکی از اولین برنامه های این رمز ارز تلفیق کتابخانه متن بازش با شبکه های دیگری همچون BitcoinJ، BitcoinJS و  copay بوده است. علاوه بر آن بیت کوین گلد در نظر داشت تا با محیط های آکادمیک هم تبادل داشته باشد و همکاری با جوامع دانشگاهی را هم در دستور کارش قرار داد.

توسعه دهندگان این رمز ارز باور دارند که فعالیت های آن ها در زمینه گسترش و بهبود بیت کوین گلد، تنها منحصر به بیت کوین یا شبکه آن نیست، بلکه می تواند رویکردی نو در عرصه کریپتو کارنسی ها و به خصوص رمزارزهایی با ماهیت فورک باشد.

همانطور که توضیح دادیم یکی از اهداف بلند مدت این شبکه اجرای عدالت در زمینه ماینینگ یا استخراج می باشد و برنامه دارد تا تمام ماینرها بتوانند در این عرصه فعالیت کنند و همه چیز محدود به دستگاه های گران قیمت و صرف انرژی های بالا نباشد.

006

جمع بندی

در نهایت می دانیم که هر گونه سرمایه گذاری، به خصوص در عرصه ارزهای دیجیتال، ریسک ها و خطرات مربوط به خودش را دارد و تا زمانی که اطلاعات کافی درمورد آن نداشته باشیم نمی توانیم در آن زمینه موفق شویم.

Ico ها و فورک ها از ریسک پذیر ترین زمینه های سرمایه گذاری هستند و به شما پیشنهاد می کنیم تا قبل از سرمایه گذاری در آن ها حتما در مورد شان تحقیق کنید و فقط به اطلاعات کلی بسنده نکنید.

در این مطلب تمام تلاش مان را کردیم تا شما را با ارز نوپای این روزها یعنی بیت کوین گلد و پدیده فورک در عرصه ارزهای دیجیتالی آشنا کنیم و اطلاعات لازم را برای تان جمع آوری کنیم. امیدواریم که از این مطلب استفاده کرده باشید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار