مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: گلستان پایلوت طرح مسکن جوانان در کشور بوده و تاکنون ۱۷ هزار گلستانی در ۲۰۰ روستای هدف استان ثبت نام کرده اند.

 گلستان طرح پایلوت مسکن جوانان / امضای 27 تفاهم نامه

به گزارش گلستان 24، سیدمحمد حسینی اظهارکرد: گلستان پایلوت طرح مسکن جوانان در کشور بوده و برای انجام این طرح ۲۷ تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی بسته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: حدود ۹۰۰ میلیارد تومان برای این طرح پیش بینی و با بانک های عامل تفاهم نامه های لازم منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار گلستانی در ۲۰۰ روستای هدف، ثبت نام کردند، گفت: این طرح به دو روش خودمالکی و انبوه سازی در حال برنامه ریزی است.

حسینی ادامه داد: حدود چهار هزار نفر در ساخت به روش خودمالکی شرکت کردند که تاکنون دو مرحله برای این افراد پیامک ارسال شده و از متقاضیان می خواهیم برای تعیین تکلیف درخواست خود به بنیاد مسکن محل سکونتشان مراجعه کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه در روش انبوه سازی بیش از ۱۰ هزار نفر در روستا متقاضی بودند، گفت: بنیاد مسکن از شهریور ماه به دنبال تامین زمین و صدور پروانه خواهد رفت و امیدواریم همزمان با روز روستا در مهرماه، بتوانیم عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد از این طرح را آغاز کنیم.

وی همچنین در مورد مسکن خانوارهای دارای دو عضو معلول گفت: سهم گلستان در فاز اول ساخت مسکن برای خانواده های دو معلول در روستاها ۱۹۵ واحد بود که با همکاری بهزیستی به خوبی و با سرعت انجام و تحویل داده شد و حتی توانستیم ۱۰۵ واحد بیشتر سهمیه کسب کنیم که در مجموع به ۳۰۰ واحد رسید.

حسینی تصریح کرد: این طرح ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ساخت مسکن پرداخت می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار